Böcker

13469-74

Censur är bra, då får boken i alla fall minst en uppmärksam läsare!

I dag frångår vi ämnet musik och dyker in i litteraturens värld. Denna lista hittade jag hos http//:elinleticia.blogg.se
Böckerna är däremot mina

Senast köpta bok:
Karin Boye : Callocain (Blev av med den första så jag fick köpa en ny) Betyg * * * *

Senast lästa tre böcker:
En tysk mans historia av Sebastian Haffner  Betyg * * * * *
Kalla det vad fan du vill av Marjaneh Bakhtiari Betyg * * *
En kvinna i Berlin av Anonym (dagboksanteckningar) Betyg * * * * *

Senast utlästa böcker
Se ovan

Läser just nu
Flyga drake av Khaled Hosseini
Storm över Frankrike Nèmirovsky

Böcker på nattduksbordet/pallen
Storm över Frankrike
Den långsamme av J.M Coetzee
Flyga drake
Böcker jag slängde utan att läsa
Böcker slänger man inte. Ger bort ,om man inte vill ha dem

Bok jag aldrig läste ut
David Puma och Drottning Silva av Björn Ranelid  Betyg *

De bästa böckerna jag läst (hittills)
Mannen utan öde av Imre Kertez
En tysk mans historia av Sebastian Haffner
Cancerkliniken av Solsjenistky
Blindheten av Jose Saramago
Lasermannen av Gellert Tamas



Kommentera här: