Hoppas jag når ner

Nu ska jag åka till Jägersro oh kolla in en sk EU-moppe. Jag ahr fått fast anställning på en kulturförskola i Hjärup. Och jag vill kunna vara oberoende av strulande tåg. Jag är för kort för vanliga EU-moppar. Jag når inte ner med fötterna. Det är sant!!!! Men nu har jag hittat en ful en, så ful så den är snygg. Men den är ful mot ekonomin också, 20:000 pix hostar man inte upp bara så där. Men kan man ordna med avbetalning så är det ju okej. Som att lägg apengar på ett månadskort, i stället lägger man det på en moppe.

Denna moppe har en lägre sitthöjd än vanliga EU-moppar, så nu skall jag åka ut dit och spana in den på närmare håll och provsitta....

Hoppas jag når ner!


Så här ser den ut:

http://www.yamaha-motor.se/produkter/mopeder/50cc/giggle.jsp?view=explorer

Kommentarer:

1 pavone:

skriven

*håller tummen* Svart eller gul?

2 Konstanze:

skriven

Vet inte, jag hoppas på att det finns någon ytterligare färg. När jag anlände till affären hade dom den inte inne. Den kommer i februari ungefär. Men det är ok, jag har lite andra avb att göra först, och så är det ju vinter, i alla fall i almanackan...jag hoppas att jag når ner, om jag trixar hemma med 74.4 cm så når jag ner, men det hela beror ju på hur brett sätet är, men jag har goda förhoppninngar, jag gick hem sen. Från yttre delen av Malmö. Till möllevången det tog över en timme. Nu är jag trött i fötterna och hungrig.

3 Elinleticia:

skriven

Vad coolt du fick jobbet...grattis! Jag har aldrig vågat åka moppe...verkar så läskigt och snabbt :)

4 Hannah:

skriven

Moppar är iskalla, vill ha!

5 P:

skriven

Klarar jag av att nå ner från en hoj med mina kortisar till ben så fixar du moppen ;) Det gäller att har styrka i ena tån,den tå du mot förmodan måste luta dig emot vid rödlysena ;)Hoppas den passade :)

6 Konstanze:

skriven

Ok, luta mig det ska jag, och jäklar vad min vänstra stortå kommer bli stor och stark.

7 P:

skriven

Efter en sommars övningskörning med hoj,hade jag nog den starkaste stortån sverige skådat :P Ännu bättre var dte om man var tvungen att stanna i en "fördjupning" (Efter mycket slitage från körning)så hojen sänktes men man nådde ner med båda tårna,DET DU ;)

8 Konstanze:

skriven

Whaoo!!! Nå ner med bägger tårna, vilken känsla....Gött!

9 P:

skriven

Det är en riktigt GRYM känsla,man svävar i det blå och glömmer nästan bort att åka när det lyser grönt igen :P

10 Konstanze:

skriven

Kan tänka mig det. Man vill liksom bara stå där, helt stilla och bara vara lycklig över att man NÅR. Och att man dessutom når NER. Och sen vill man bara skrika ut över hela världen att: Titta jag når ner!!!! Jag har vuxit!!! Jag växer...(inbillar man sig i alla fall)

11 P:

skriven

Haha,precis :) Och att sen körläraren/ägaren till körskolan,fick sänka den till max (skruva skruva skruva) och sen försöka med ytterligare mer sänkning,det är en annan femma.Huvudsaken är at man nådde ner ;D.Lyckan var totalt. Har du bestämt dig ang moppen?? :)

12 Konstanze:

skriven

Ja, det blir nog en sådan, men jag vill provsitta den först och se om jag som sagt når ner med tåspetsen.

13 P:

skriven

Jag kom på vad det hette,be dem skruva åt fjädringen,så borde den kunna sänkas en aning... Du sitter på och "trycker" ner den,så får de skruva åt... Håller tummarna för att den är lagom :)

Kommentera här: