Lista lånad från Elinleticia.

13469-126

Mitt namn:
 "Konstanze" är mitt alias här på bloggen.                                                                           
Längd: 150 cm
Spelar du något instrument: Jag äger en Cello, en tvärflöjt och en klarinett samt en blockflöjt, men spealr på dem gör jag inte.
Vem vet mest om dig: Förhoppningsvis jag själv. Annars är det illa. Men i bland undrar jag.
Vad vill du ha just nu: Massor med snö. Och så vill jag ha den där moppen, och mer pengar än vad jag har.
Fobier: Ja, jag har nog en slags fobi för en viss sak eller syssla som man är två om.
Känner du en snygg kille: Ja, det gör jag. Han stal mitt hjärta, men gav sitt till en annan. Min bror snygg också. Men å andra sidan så känner jag en hel del killar som är hur snygga som helst för att de har så fina och vackra själar.
Har du körkort: Nej, men jag kommer kanske ta ett förarbevis tillsammans med en massa 15-åriga finniga varelser snart.....*garvar*
Vill du gifta dig: Ja det vore ju trevligt om någon föll för mig också. Och jag för honom.
Tycker du att du är attraktiv: Nej det tycker jag inte.
Skolväska just nu: Jag går knappt i skolan, eller jo det gör jag ju, på fritiden efter jobbet. Jag växlar mellan en fjällräven kånken, är man 70-talist så är man. OCh en axelväska som är svart och har en älg på sig.
Har du glasögon: Nej, jag behöver inga. Äger ett par solglasögon som jag har lagt någonstans, Gud vet var.
Hur ser din plånbok ut: run, och så är det någon slags mattstycke på det. Full med kvitton, tom på pengar, och sen bild på Santa Therese som en katolsk vän till mina föräldrar fått av några nunnor i ett santa Teres kloster.
Favorittv-program:  Ser knappt på TV. Men jag gillar Lost när jag kommer i håg att det går. Och så gillade jag Jack Holborn när jag var liten. Fanny och Alexander är en rysare. Jag vet att det finns fler bra program som jag gillar men jag kommer inte på vad de heter just nu.
När ska du festa nästa gång: Inte blir det nyår i alla fall. Är inte bjuden nånstans. Men jag skall äta lunch hos min bror som fyller år på Lördag.
Vad köpte du senast: Ägg. Jag har blivit galen i äggröra. Passar till allt.
Hur mycket pengar har du: Inte tillräckligt för att köpa julklappar till tre peroner till, och födelsedagspresent till två peroner.
Hur svarar du i telefonen hemma: Jaaa, det är ..........
Senast kramat: Ett av barnen på förskolan, jag fick en puss av barnet som också sa att han kommer skna mig nr jag slutar där om två veckor.
Vem sov du hos senast: Hos en kompis i Lund, firade Julafton hos hennes mamma. Hur kul old lady som helst, (Kompisens mamma alltså) En dam på 80+lit etill, men det var nog mer krut i henne och spring i benen än det var hos mig och min kompis.
Stjärntecken: Stenbock. Fyller år snart.
Ögonfärg: Blåa
Kall favoritdricka: Iskall Coca-Cola. Mjölk, Oboy, Tropiana apelsinjuice, Skogsbärscider och Amé med vindruva och grape/apelsin smak.
Varm favoritdricka: Varm choklad, och Lipton te (den gulröda)
Alkoholhaltig favoritdricka: Den enda alkoholaktiga drycken jag dricker är Kopparbergs cider med Skogsbärsmak, räcker med en burk för att jag skall känna mig konstig i benen.
Säger ofta: Tjo flöjt.( Och på jobbet, Nej,)
Saknar du någon: Kärlek
Du fikade senast: Tillsammans med någon? Ja det får nog bli hos kompisens mamma, innan julbordet.
Bästa tecknade film: Nightmare before Christmas
Vad skulle filmen om ditt liv heta: Motvallskärringen ( Det var en lärare som sa att jag var det när jag gick i femman)
Vem skulle spela dig: Hon som spelar Polly i Pang i Bygget, folk säger att jag är lik henne.
Themelåten av ditt liv: "In kommer Gösta"
Hur känner du dig nu: Ont som bara den i magen,korsryggen och låren( Månadsont ni vet) våt om fötterna, hungrig.
Kan du laga mat: Ja, och jag är rätt bra på det när jag väl gör det, men det är astråkigt att bara laga mat till mig själv så det gör jag inte.
Vad tycker du om fötter: Beror på om de är välvårdade elle rinte, men de kan vara rätt äckliga.
Vad skulle du vilja äga:  En Yamaha Giggle. Och förmågan att lättare bli kär, och ett bättre självförtroende.
Har du homofobi: Nej, verkligen inte. Skulle aldrig falla mig in.
Om du var ett djur vilket skulle du vara: En älskad katt
När och varför grät du senast: Gråter rätt sällan, men jag antar att när jag grät senast var det över mitt krossade hjärta och över att jag känner mig så förbenat ensam i bland.
Årets luftombyte: Jag kom inte så långt i år. Men det måste ha varit till Amsterdam i Januari i år. Men å andra sidan så bodde vi i Red light district och på hotellrummet hade de föregående gästerna rökt, så luftombyte vet jag inte om man ska kalla det igen
Årets hurra: Premiären på Andorra, när alla sa att jag var så grym, vissa kände inte ens igen mig på scenen, andra trodde jag faktiskt var en pojke. (Jag spelade en grabb) Var på scenen i över 2 ½ timme och lyckades hålla rollen så bra.
Årets mode:  Sjostakovitj och Mozart hade ju  ett jubileum var, så inom kulturvärlden/klassisk musik var de i allra högsta grad på modet.
Årets julklapp: Växthusklimatet existerar inte, världsfred, all miljöförstöring borta, människor visar bara godhet mot varandra.

Kommentarer:

1 Elinleticia:

skriven

Vi kommer käka middag i Malmö på Nyår, vara klara runt 22:00 och sen hämta upp Freddis storebrorsa och fira lugn och mysig nyårsafton hemma hos oss i Lund. Kan pilla upp en madrass om du vill komma och sova över också? Vore megamysigt ju!

2 Konstanze:

skriven

Låter jättetrevligt- hänger gärna på.

3 Elinleticia:

skriven

Var i Malmö bor du? Så vi kan hämta upp dig? Nu är jag jätteglad att vi ska träffas på nyår...hur kul som helst ju...

4 Konstanze:

skriven

Jag svarar dig via mobil, vill ej ståta mer var jag bor här på bloggen precis.

Kommentera här: