Den äppelösa leksaken

13469-20

Efter gårdagens fenomenala uppspelning av Haydns Cellokonsert  i D-dur av Pojken med de vackra händerna har jag hittat tillbaka till just detta stycke. Efter ett par års frånvaro. Dock vill jag ha en annan inspelning än den jag har hemma i hyllan och just nu även i min nya leksak. Den så kallade Ipoden, vilket den tydligen inte är eftersom den inte har något äpple på sig. Så hädanefter får jag kalla den den äppellösa leksaken. Måste dock som sagt införskaffa en bättre inspelning av ovan nämnda konsert. Hoppas pojken med de magiska och vackra händerna spelar in den....

I dag har jag varit och tittat på film. Det är skånska filmdagarna nu. Korta filmer, bra filmer, dåliga filmer alla dock med ambitiösa filmare bakom sig. Inga i nuskedet Oscars-vinnare kanske. Men med desto mer entusiasm och hjärta. Kanske i framtiden...

Kommentera här: