Något annat än bara en räccka med toner

13469-19

Att Andreas vann tävlingen för unga musiker är helt förståeligt. Jag har precis lyssnat på Andreas när han spelade en sats ur Haydns D-dur konsert för Cello och orkester. Jag har nog aldrig hört den framföras på detta sätt. Fulländat. Ni vet, just sådär att man blir alldeles lycklig. Vill trycka på reapeat-knappen på fjärrkontrollen för att få höra den en gång till. Hoppas han spelar in den. För just så här skall den spelas.
Jag är frälst
Andreas konkurrerade med många andra mycket duktiga unga musiker. Men Andreas lyckades med det konstycket, som man faktiskt sällan hör på konserter, få Musiken att berätta något. Leva och höja sig till något annat än bara en räcka  med toner. Killen är helt enkelt grym.

Kommentarer:

1 Lars Erik:

skriven

Du har fin blogg, och mycket trevliga bilder! Jag lägger till dig på min nya blogg.

Kommentera här: