Jag gifter mig på kuppen

I filmen Bröderna Mozart av Susanne Osten. (Filmen kom väl senare att bli mer känd för att det var den sista filmen som Olof Palme såg innan ljuset släcktes för honom på Sveavägen)
Filmen är helt och hållet galen....
En kvart ca från slutet är killen som ska sjunga titelrollen i Mozart opera fullständigt uppe i limmningen, han försöker med alla medel förklara för regissören vad han tror att Don Juan tänker och känner (ngt som inte helt och hållet går stick i stäv med vad regissören tycker)
Regissören säger till Loa Falkman som spelar denne Don Juan att : jamen sjung så, precis så!

Loa Falkman börjar sjunga, och jag kan lova er, klockorna stannar, man slutar andas och är beredd att gifta sig med honom på kuppen.

Här är den aria som han sjunger men med en annan sångare

http://www.youtube.com/watch?v=wDPcab-gcYs

Kommentarer:

1 Fridens liljor:

skriven

"Bröderna Mozart" är en av mina allra bästa filmer.

2 Konstanze:

skriven

Fridens liljor: Ja det är enbra film. Jag gillade den inte alls när den kom, men jag var nog för ung för att förtå och tyckte för mycket om Mozart för att uppskatta den. Nu tycker jag den är helcool

3 pavone:

skriven

Å, den är underbar! Tydligen bygger den en hel del på verkliga händelser på Stora Teatern i Göteborg (enligt min initierade källa:)) Jösses, undrar hur det var att jobba där och då.
Jag satt hänförd här en eftermiddag när den gick på tv och jag missade allt utom sista halvtimman. Loa F är verkligen på topp!

4 turmalin:

skriven

Vacker musik..!!

5 KOnstanze:

skriven

Pavone: Se den igen och missa inte den sista halvtimmen det är just där nånstans Loa sjunger så man slutar andas

Turmalin: Visst är det!

6 ElinLeticia:

skriven

Jag hittar inte din mail, kan du skicka så skickar jag användarnamnet...

Kommentera här: