Jag sliter mitt hår och ser sliten ut

13469-149

I går invigdes Europas första Perormancescen i Malmö, på en bakgård i en nerlagd fabrik. Jag skall skriva en recension om det. Och om performances om det behövs en sådan scen. Jag själv gillar inte performance. Därför är det en jävla utmaning att skriva en recension av föreställningen i går som jag inte begrepp så mycket av... jag har skrivit nio rader som jag är missnöjd med. Och det skall vara tvåtusen tecken....Tant Thalia hjälp mig. Jag behöver
13469-150

Kommentarer:

1 turmalin:

skriven

Lycka till med performanceskrivandet...avundas dig inte!

2 Konstanze:

skriven

turmalin: det gick till slut. Jag fick ihop det. Du kan läsa det på www.nummer.se

3 Elinleticia:

skriven

Är det ungefär som standup eller vad? Ögonblicklig teater?

4 Anonym:

skriven

Elinleticia: Inte riktigt ståupp teater heller. Utan mer åt dadaismen ( eller hur det nu stavas) om det skall liknas vid teater överhuvudtaget så är det mer åt fysisk teater, mer bildspråk, ofta mycket abstrakt...
Det är oftast ingen röd tråd eller en sammanhållande kitt mellan de olika scenerna

Kommentera här: