Scenbygge!

13469-148

 Oj som man har slitit i dag...katten fick fnatt i natt och satt och städade/krafsade i sin låda halva natten kändes det som, så när klockan ringde vid 8 i morse så var jag i stort sätt död. Men det var bara att stiga ner från de högre höjderna ner på jorden och ta itu med sådant som är viktigt här i livet. Som att bygga scenografi klockan 10:00 på morgonen. Åkte alltså till Lund och börja påta ihop en scenografi. Så är nu tillståndet med teaterfolket att de travar upp i arla morgonstund för att skruva skruvar och humma med rösten och kasta oförskämdheter på varandra- ( Rollerna alltså) Skådespelarna brukar ofta vara väldigt sams och väldigt "intima" med varandra. ( Massera axlar, vräka ur sig frierier till höger och vänster, skiljas lika snabbt) Nåja, scenografin var det ja...ja vi fick ihop två små sängar (60x 170) och en fondrutavägg-...vi hann också lyssna lite på artificiella ljudeffekter som vi behöver till föreställningen...

Nu är jag äntligen hemma ( Bygget tog från 10-16, med en paus där mat inhandlades från det mest kapitialistiska stället i Lund. Burger King) Nu är jag hungrig igen...Kanske ska jag ta och slänga ihop lite pannkakor...jag borde städa och dammsuga och defnitivt tvätta...men jag orkar inte...i kväll måste jag vara intellektuell till tusen...ska på en performenceföreställning...jag gillar oftast inte sådana eftersom jag oftast inget begriper av dem....jag skall till råga på allt skriva en recension för www.nummer.se på 2000 tecken...

Kolla också in Teater Curage hemsida
www.teatercurage.dinstudio.se

13469-147


Kommentarer:

1 turmalin:

skriven

Jag tycker inte du ser sliten ut, du ser snygg ut på bilden! Morrn!

2 Anonym:

skriven

Turmalin: Nåja den första bilden är inte på mig itan på regissören, den undre bilden är på mig dock..fast jag syns inte så bra där.

Kommentera här: