Hejdå-dagen



I tre år och tre månader har jag följt 38 barn och deras familjer. Vissa av barnen kunde inte prata när jag träffa dem första gången. Nu är de stora killar och tjejer som till hösten skall börja i MULLE....I dag var det sista dagen på mitt nuvarande eller ska jag i denna stund skriva dåvarande jobb. Tre år är lång tid. Det var väldigt många farväl i dag. Och kramar i tjogvis. Både från alla 38 barn och deras respektive föräldrar. En liten kille på min avdelning tog det extra hårt. I två dagar har han haft stenkoll på var jag avrit någonstans, och helst av allt så skulle jag hålla honom i handen. Tre år gammal är han. det var också jag som skola in honom förra hösten. - Kan du sitta brevd mig när vi äter T? Kan du sitta här när jag leker? Kan du sova brevid mig? Stackars lill-kille han var knäckt. Han varken åt eller sov i dag. Annars brukar han trycka i sig 2 portioner minst. I dag blev det bara en halv.

Många gåvor, blommor och presenter blev det. Faktum är att jag sitter och väntar på något som skall komma hit, hem till mig någongång efter 17...det är en gåva från ett föräldrapar.....

På måndag börjar jag jobba på ett ställe som är nytt i två bemärkelser. Dels är det nytt för mig och dels är det nytt för det startade i höstas.
Det är lite läskigt. Men det är en fast anställning...
Man vet vad man har men inte vad man får.
Hoppas att det är ett lika varmt och hjärtligt ställe som mitt dåvarande

Kommentarer:

1 pavone:

skriven

All lycka till! Hoppas de kommer att tycka lika mycket om dig där. Är det samma sorts jobb eller nåt helt annat?

2 Konstanze:

skriven

Samma sorts jobb, men andra ungar

3 petra:

skriven

Jag har för övrigt en ny liten "utmaning" i min blogg - välkommen!!

4 turmalin:

skriven

Bra du får en fast anställning! Hoppas du kommer att trivas lika bra där som på ditt gamla ställe.

5 elinleticia:

skriven

lycka till på nya!

Kommentera här: