Ingmar Bergman



- Vem är du?
- Jag är döden.
- Kommer du för att hämta mig?
- Jag har redan länge gått vid din sida.
- Det vet jag.

- Du fick svart!
- Det passar ju bäst så. Inte sant?

Så blev det dock så till sist...Ingmar Bergman fpelade shack...och döden vann partiet.
Tack Ingmar för
Trollflöjten, Fanny och Alexander, Den goda viljan ( manus), Sjunde Inseglet...suvräna filmer allihop.
Många tyckte du var pompös, obegriplig och inte gjorde filmer för "folket". ;
Men många gillade dig också...

Tråkigt nog så är det väldigt många insändare på tidningarnas hemsidor som raljerar och trycker ner honom...jag hoppas att det rättar upp sig efter dagen...just nu är det mkt negativt. Trist.

Ingmar du gjorde ett mycket bra jobb....

Kommentarer:

1 Regissören:

skriven

Ja, döden kom även till Bergman till slut. Det är mycket sorgligt. Hans filmer och filmade uppsättningar kommer dock att leva för alltid.

2 Regissören:

skriven

De som dissar Bergman i nätttidngarnas kommentarer är säkert halvidioter som har hört en massa klyschor om hur han var som privatperson osv. De vet säkert inte skit om hans konstnärsskap eller egentliga liv.

3 P:

skriven

Näe,har våran fåröprofil gått ur tiden.Har inte mycket koll på honom men han var garanterat ett original :)

4 elinleticia:

skriven

Är man dum i huvudet om man inte gillar Bergman? Nja, det håller jag inte med om. Det är lite tragiskt att dra alla som inte håller med en över en kam och kalla dem för dumma...
man kan ha olika åsikter. Och falla för olika saker. Personligen föll jag aldrig för Bergmans filmer och jag tycker dom var hemskt överskattade. Men det är jag (Och jag är hiskeligt smart :)

5 Konstanze:

skriven

Elinletcia: Ja, jag vet att du är hiskerligt smart. det jag ställer mig undrande till och säkert "regissören" också är att vissa människor förlöjligar och skriver en massa elaka kommentarer om I.B och hans beundrare...Att de inte respekterar att han är död. Utan verkligen skriver elakt...Tex om Christer Sjögren skulle gå bort, inte skulle jag skriva elaka inlägg bara för att jag inte gillar den sortens musik. Och än mindre om de som lyssnar...
Många av I.B filmer är svåra och jobbiga och tråkiga. Det tycker jag med. Men sen finns det guldkorn. Trollflöjten, den goda viljan, Fanny och Alexander, Sjunde inseglet, Gycklarnas afton. Det är filmer i alla fall jag tycker om.

6 scottlord:

skriven

tack so mycket

Kommentera här: