Ulric Muhe






Den tyske skådespelaren Ulric Muhe som spelade stasiagenten i den suveräna filmen De andras liv
www.deandrasliv.se gick ur tiden alldeles nyligen. Han blev bara 54 år. Han fick stora nationella genombrott med De andras liv. Det som är mest intressant är att han själv var skuggad av Stasi under tiden då Östtyskland fortfarande existerade.
En stor skådespelare....stort skådespeleri med små detaljer.



Nej, det är inte Lars von Trier Dogville, inte heller hans Manderlay. Det är en scen ur "Die anderes leben" en helt fenomenalt bra film.

Kommentarer:

1 Peter Nyitray:

skriven

Sannerligen en helt suverän film! Det var nästa två månader sedan jag såg den och jag har fortfarande myror i huvudet av denna film!
Hmm.. Jag tror jag skall se den igen.. Tur att jag spara DVD´n.
Mvh Péter
PS, vad är det för fel på 48? Åldern är inget som skrämmer mig. Det som är skrämmande är människors inställning att ungt är likamed bra.. Jag var hur korkad som helst kring 20. Jag är äldre nu och trivs mer ju äldre jag blir! Ser fram emot 48.

2 Konstanze:

skriven

Peter: Har inget emot 48 heller. Men är man 36 så vill man inte höra att man ser ut som en som snart skall fylla 50...Det brukar oftast vara på andra hållet för mig, att de gissar 6-7 år för lite, inte 12 år för mycket

Kommentera här: