Sparken eller vad?

Nu går min provanställning ut. Men de på jobbet hann före mig. Jag får inte en fortsatt tjänst pga att folk har klagat på mig. Det var rena rättegången. Jag har aldrig fått sådana klagomål innan. Men oj vilka klagomål från Vilka vet jag inte, de ville de inte säga, men det kom fram till slut att det var från den andra avd.

-Jaha sa jag. Hur gör jag nu? Vad händer med min lön och semestern? Jag har aldrig fått sparken innan.

- Men sa Chefen, det här är inte sparken det här är din provanställning som går ut.

Då kan man ju undra vari skillnaden ligger?'

det hade onekligen varit skönare om jag gått till chefen och sagt: Det här funkar inte för mig jag säger upp mig. Jag har fått tjänst på ett annat ställe.

Dessutom var jag hos tandläkaren i dag. 3300:- kommer det att kosta. ROTFYLLNING bland annat.

Ledsen och ynklig är jag. Och skäms gör jag. Att få veta att man tydligen beter sig illa enligt vissa är inte roligt, det är för bedrövligt. Men det kan inte enbart vara mitt fel.

Kommentarer:

1 Ella:

skriven

Fy sjutton!! Låter verkligen som en hemsk situation. Den andra avdelningen borde inte lägga sig i din anställning! Hoppas du får något av de andra jobb du söker! Ses!

2 Regissören:

skriven

Vilka as! Du borde hängt ut chefen och de som klagat med för och efternamn i bloggen. Så fegt att inte berätta VAD dom har klagat på. Bedrövligt.
Vi är alla lite sura på arbetsmarknaden just nu. Får försöka muntra upp oss på lördag.

3 Konstanze:

skriven

Ella och Regissören: Ja det får vi göra. De klagade på hur jag sagt saker och ting. Rutinsituationer och sådant. Som jag alltid håller fast vid. Men jag får berätta mer på Lördag. Nu skall jag försöka stå ut i sex dagar till.

4 turmalin:

skriven

Tänker på dig! Hoppas du får ett fint jobb snart! KRAM!

5 Konstanze:

skriven

h

6 Konstanze:

skriven

Turmalin: Tack! Jag kan inget annat än sucka, och skämmas. Om det nu är så illa som de påstr så är det illa. Då har jag en skruv lös. men jag hoppas att det inte bra är jag.

7 turmalin:

skriven

Du har ingen skruv lös!!
Din chef m.fl har skruvar lösa däremot.

8 elinleticia:

skriven

SJUKT. Jag skickar styrkekramar och önskar jag kunde göra mer! Ta INTE åt dig, för det intrycket jag fått är att de sköter den där förskolan uruselt - och då behöver de syndabockar. Bara att beklaga att du hamnar emellan. Hemskt ledsen för din skull, men de är IDIOTER. Man beter sig inte så där. Har man problem tar man upp det på plats!

9 Konstanze:

skriven

elinleticia: tack ska du ha

Kommentera här: