En helt "Sjuuuuk" (å vad jag hatar det ordet) lång lista

1. Namn:  Här på bloggen är det "Konstanze"

2. Piercingar: Jag har haft hål i öronen en gång för länge sedan

3. Tatueringar: Om ärr räknas så har jag massor

4. Längd: Ganska exakt mellan 1 meter och 2 meter

5. Vikt: Absolut inte mer än vad jag borde, men kanske något kilo för lite. Spetsrumpa är mitt andra namn.

6. Skostorlek: Höger 33 Vänster 35

7. Hårfärg: Blond. Råttblond på vintern. Babyblond på sommaren.

8. Är du kär i någon: Faan, det är svårt detta. Det är i alla fall inte besvarat har aldrig varit. Jag är den eviga singeln.

9. Önskar du att du bodde någon annanstans: Med tanke på att jag är inne på den 5:e lägenheten på tio år så...ja.

10. Tycker andra att du är attraktiv: Skojar du?

11. Dricker du: Självklart. Fast inte de två liter folkhälsonämnden rekommenderar att man skall dricka varje dag.

12. Använder du droger: Om det är att flippa ut på en teaterscen så ja. Annars absolut inte.

13. Röker du: Nej, fy fan.

14. Vilket schampoo använder du: beror helt på humöret och kassan

15. Vilken parfym använder du: Får huvudvärk och blir småilsken av parfym

16. Vilka skor använder du: Någon av de tre par jag äger

17. Vad är du rädd för: Kärnvapen. Kärleken. Att inte duga. Att jag inte duger. För allt. Nästan.

18. Gillar du att tvätta: Om man tittar på min tvätthög så...nej.

19. Gillar du berg & dalbana: I lagoma mängder. Och inte upp och ner.

20. Bär du ett donationskort: Nej

21.Sista låten du lyssnade på: Inledningen av Bachs H-mollmässa. Den är så jävla bra."

24.Sista låten du har på hjärnan: Snickerboa hopp fallera

26. Sista personen du ringde: Mamma för att bollplanka henne om en recension jag skrivit

27.Sista personen som ringde dig: NÅgon telefonförsäljare i går kväll.

28.Sista  TV-program du titta på: Just nu låter jag TV:n stå på. Fast jag tittar inte. Så jag vet inte vad det är.

29. Sista personen du tänkte på: Mr M

30. Sista boken du läste: Skådespelaren i handling av Kent Sjöström (En doktorsavhandling)

31.Sista gången du badade i ett badkar: I somras, när jag passade min kompis lägenhet så tog jag mig friheten att ta en simtur i hennes badkar.

32. Sista gången du badade i havet: I somras doppade jag mig hastigt. Det var en så kallad icke sommar i somras så det blev inte så mkt badat tyvärr-

33. Sista teaterföreställningen du besökte: I går. Teater Moment gästspelade på Inkonst. Dr Jekyll och Mr Hyde. Jag tyckte inte om den. Jag tyckte den var tråkig.

34. För eller emot

35. Långdistansförhållande: Ingen erfarenhet så jag vet inte. Men tror att det kan vara svårt.

36. Utnyttja någon: Finns det något annat svar än NEJ på den frågan

37. Självmord: För eller emot självmord? Det är sorgligt att en människa kan bli så olycklig att den tycker att självmor är den enda utvägen...

38. Tonårsrökning: Töntigt

39. Att använda droger: Eftersom droger ger mest skit så nej.

40. Sex före äktenskapet: var och en gör vad den tycker är bäst. Men att tjejer skall riskera liv och lem på grund om man är oskuld eller ej är definitivt fel.

41. Köra bil onykter: Finns bara ett svar. Absolut Inte. Urdumt och urkorkat.

42. Förhållande mellan homosexuella: Självklart skall alla få gifta sig. Gifter sig gör man för att man älskar varandra.

43. Såpoperor: Är lost en såpa?

44. Dokusåpor: nej tack.

45. Favorit;

46. mat: Spagetthi och köttfärssås

47. låt: just nu:  Bach H-molls mässa

48. sysselsättning: just nu sitter jag och skriver denna lista.

49. ämne att tala om: Teater, klassisk musik

50. sport: Paddla kajak, cykla till jobbet, promenera 

51. drink: Coca-Cola, mjölk

52. kläder: är bra att ha på kroppen

53. filmfanny och alexander...

54. band: kassettband

63. gånger ditt hjärta har brustit:En gång. Och då brast det åt helvete. Jag gick ner 6 kilo.

65. personer från grundskolan du har kontakt med: Ingen. Men jag har hittat några på facebook. I alla fall de från Stockholm.

66. skivor du äger: 200 ungefär

67. gånger ditt namn har varit i tidningen: det är ett antal gånger. 15 gånger kanske..fast om nr räknas så är det fler

68. ärr du har på kroppen: massor

69. hårstrån du har på kroppen: få, men väldigt fina

70. Anser du själv att du är snygg? jag är skitful

71. Vem är snyggast? inte jag i alla fall. och inte heller bert karlsson

72. Har du varit kär i honom/henne? Bert Karlsson? Absolut inte.

73. Har någon varit otrogen mot dig? Nej.

75. Brukar du oftast ragga eller bli uppraggad? Jag är urusel på att flörta och ragga. Och uppraggad blir jag aldrig.

76. Är du svårflörtadKanske. Jag har i alla fall svårt att bli kär. 

77. När är du född? En natt i januari

78. Vad har du gjort idag? Stigit upp, cyklat till jobbet, jobbat, cyklat hem, tvättat, hjälpt en med scenprov, surfat, duschat, pratat i telefon.

79. Vad gjorde du igår kväll? då var jag på teater 

80. Vad vill du helst ha nu? en personlig slav eller robot som gör allt åt mig

81. Har du nytvättat hår? ja, det är till och med vått

82. Vad luktar du nu? tvål

83. Vilken skiva lyssnade du senast på? minns ej

84. När blev du fotograferad senast? i dag. på jobbet.

85. Vilket är ditt livsmål? öhh? Leva livet kanske

86. Vad har du för puder? Pudel?

87. Har du använt någon hårprodukt? Schampo, vax, spray, sax, kam, hårfärg

88. Saknar du någon nu? kärleken

89. Dricker du alkohol? Nej det fixade jag innan jag ens var född

90. När var du i en affär senast? idag

91. Mötte du någon du kände då? Eftersom det var affären på hörnet så "känner" man affärsinnehavaren

92. Tycker du om dina grannar? dammråttan sune är rätt schysst

93. Använder du icq eller msn? msn

94. Hur många datorer finns i ditt husingen aning jag bor i ett hyreshus 

95. När fick du senast en present? jag kommer snart att få en mkt fin present av mina päron

96. Vad drack du senast? en klunk vatten

97. Umgås du med dina arbetskamrater efter arbetstid? nje inte direkt. en och en annan i bland

98. Har du några högklackade skor? På högerfoten har jag jämt högklackat

99. Vilken är din favoritfärg? Blå

100. Sämsta färg då? Senaps-bay-bajs-gulbrun.

101. Har du blivit hotad via telefon? Nej men mer eller mindre  sexuellt trakasserad 

102. Goth eller pop? Inget. Satsar mer på Barock

103. Hur många lampor har du i ditt rum? 13 i hela lägenheten

104. Vill du ha barn? Vet inte

105. Hur skulle din bästa vän beskriva dig med ett ord? Snäll och go förhoppningsvis

106. Vilken färg har du på dina underkläder nu? Nertill röda, upptill brun med rosa blommor

107. Hur ofta loggar du in på helgon? Öh? Vad är det! Är det en fjortis som skrivit frågorna, börjar misstänka det...

108. Gillar du dokumentärer? ja

109. Längtar du till din nästa födelsedag? Jag har nått den åldern när man börjar undra om det inte blivit något fl i räkningen....

110. Brukar folk säga att du ser äldre ut än du är? Nej. Yngre brukar folk tro. Förutom en snubbe som lade till 12 år. Så jag blev 48 år. sen logga killen ut.

111. Har du rakat dina ben någon gång? En gång. Men jag behöver inte. Äger inga hårstrån på benen, så det slutad emed att jag bloa ner mina byxor i stället

12. Vilka språk kan du prata? svenska, engelska, några få ord på tyska och grekiska men jag är en jävel på gibbrisch.

113. Skulle du kunna ha silikonbröst? De är visserligen små. Och det vore kul med större:Men Nej, förstora dem skulle jag inte vilja göra. Falska bröst är falska bröst hur stora de än är. Riktiga bröst är riktiga bröst hur små de än är.

115. Vem pratade du med senast? katten, frågade om hon ville h amat.

116. Vad pratade ni om? Katten sa släng hit maten nu på en gång var har du varit hela jävla dagen?

117. Folköl i kylen? kanske, men den har nog passerat bäst före datum

118. Något husdjur? En katt och flera dammråttor

119. Någon pojk/flickvän? Nej, jag är den eviga singeln..ingen vill ha mig, ingen tycker om mig.....

120. Några famtidsplaner: Ja, jag skall gå och borsta tänderna nu och lägga mig, att svara på dessa frågor är en hel arbetsveckas jobb, de tar aldrig slut. Men det är kul. Det är bara JAG JAG JAG JAG

121. Någon sjukdom: Nej inte direkt än att jag snart rabbas av akut sömnbehov åsså har jag NF1

122. Några kärleksproblem: Det som har hänt har hänt och det komme rinte att hända även om man skulle vilja att det händer..

123. Någon homosexuell kompis?ja

124. Duschat idag? Om jag duschar varje dag så förvandlas jag snart till en vandrande brandfara. Varannan dag räcker. Vaska varanann och duscha varannan

125. Någon kompis som snarkar? jodå

126. Brutit mot någon lag? Skulle vara stoppplikten då och att jag cyklar i bland utan lampa..

127. Några MVG? Någon, som jag fick nittonhundrafrösihjäl i Teaterhistoria

128. Någon tuff kompis som kan försvara dig? Vet inte

129. Något beroende? Sova, coca-cola, Bach, Teater, sova,

130. Fikat idag? Nix

132. Något favoritmärke? Decca ger ut bra skivor

133. Någon vän som bor i något annat land? Ja Gunilla bor i Spanien

135. Vem kysste du senast? Sandra fast det var över ett år sedan och vi spelade teater, jag var pojke och hon flicka, fast det var ingen kyss, det var en snabb puss

136. Var shoppar du helst? Skivhandel, bokhandel, Claes Olsson


138. Fras/mening/uttyck: Det är lugnt

139. Dagens citat? "Om man går riktigt snabt och ser glad ut hinner ingen se att man är ful"

140. Dagens middag?Slutade jobbet 17 och började ped drama 17:30 så det blev ingen middag det blev Apotekets näringsdryck.

141. Dagens köp? Bulle, cola, Tidning, kattmat, tidning, Läkerol Split Hallon Laktris.

142. Dagens måste? Just i detta ögonblick. En säng, En kudde, ett täcke. En madrass.

143. Dagens planer? Gå och lägga mig

144. Dagens äckel? Ett av barnen på jobbet som hade diarré. Det lukta stort och mycket.

145. Dagens miss? Eh, jag vet inte. Jag vet att det är nått. Men jag vet inte vad. Nått måste jag väl ha missat.

146. Dagens infall?Jag fick inga infall i dag

147. Dagens nej? Jag jobbar på en förskola!!! Vilket Nej vill du att jag skall ta?

148. Dagens fuling? jag?

149. Dagens längtan? Att alla mina lån CSN som avbet var borta, att jag hade en större lägenhet, att konfliketn mellan MH AH och WB och EH löstes upp-

150. Dagens vill ha? Kärlek

151. Dagens tanke? För helvete Konstanze skärp dig

153. Dagens aj? jag fick massage på jobbet i dag. Det gjorde en aningens ont 

155. Dagens kläder? Jeans, långkalsonger !!! strumpor ett svart linne och en blus

Jaså....var det inga fler frågor...är de slut nu...får jag lägga mig nu? Va va va?

Kommentera här: