Vinterjacka






Jag försökte hitta en vinterjacka i dag när jag var i stan. (Varför säger man "när jag var i stan" när man bor i stan?)
Det gick inte. Vad har det tagit åt affärerna. En vinterjacka är ju svindyr. Jag kollade på Intersport, Team Sportia, HM, Naturkompaniet. De båda sportaffärerna brukar ha vinterjackor till hyggliga priser, åtminstonde pirser man INTE får andnöd och mördarinstinkt av. HM hade inga bra vinterjackor alls.

Alla jackor jag såg låg i prisklassen 1200:- och uppåt. Jag betalar inte 1000 spänn för en jacka. Den "billigaste jag hittade på Intersport låg i prisklassen 899:- och den var inte ens snygg eller funktionsduglig.
Värstingpriset på en jacka låg i den skrattkrampframkallande prisklassen 6800:-


Nu har jag smitit länge nog från mitt recensionsuppdrag, nu måste jag sätta mig och skriva. Jag skall bara duscha först....

Kommentarer:

1 Stefan:

skriven

Du har väl inte så långt till Ullared flicka...där kan du nog göra ett jackklipp bara du biter i det sura äpplet o tar dej dit

2 Konstanze:

skriven

Stefan: ja, då får jag verkligen bita i det sura äpplet och ta mig dit...på min moppe? Ullared undviker jag nog helst. Ingen lust alls att sticka dit. Men det vore kanske intressant i rent studiesyfte?

3 Stefan:

skriven

Har varit där en gång ,är lite nedvärderande att stå ikö för att besöka en köplada,förresten har du fått moppen nu ?

4 Konstanze:

skriven

Stefan: Nix, den har inte dykt upp en. Och om sanningen skall fram så är jag skeptiskt till om den verkligen dyker upp i november som lovat.

5 elinleticia:

skriven

Grymt snygg bild - har du tagit den? Så jädra vacker...

6 turmalin:

skriven

Mitt jacktips är Lindex eller Kapp Ahl, såg täckjackor för under 600 kronor, jag köpte en.

7 konstanze:

skriven

Elinleticia: Nej, jag har inte tagit den själv. Jag gogglade på "pengar" och tryckte på bildsök så dök den upp.

Turmalin: Tack för tipset. Ska kolla där och på Priceoff. Här i skåne behöver man ju något som står emot väta.

8 sandra:

skriven

jag hittade rätt! haha, nu förstår jag varför du letade efter vinterjackan på teatern idag ;)

9 Mats Bengtsson:

skriven

Visst vill man inte ge mer än 1000 kronor? Det är så att magen vänder sig ut och in.

Kommentera här: