zorba...




Snart skall jag i väg och se "Zorba-the musical" Jag är ingen musikalmänniska av stora mått. Snarare ett kryddmått. Opera däremot, där får vi ta till femliters hinkar. Men vad fan. Jag får se föreställningen gratis. Jag får ta med mig ett styck sällskap. Denna kväll en glad och förväntansfull arbetskollega.
Premiärer är inget stort för mig, men jag ka glädjas åt att se den person jag tar med mig som kanske inte rantar runt på vare sig teater eller premiärer så ofta.
Lyset i ögonen är inte långt i från samma lyster man ser hos barn när de står inför en stor upplevelse.

Jag hoppas att kvällen blir bra och att jag inte får samma gruvliga skrivkramp som förra helgen.

Helgen i övrigt kommer att ägnas åt mkt kulturella inslag. Lördag sitter jag väl fast framför datorn ett par timmar (Hoppas jag att det blir, inte mer) och träffar sedan vänner från Lilla Teatern på kvällen för en lugn babbelfest. Det är sådana fester jag föredrar. Dansa avskyr jag. Brr.

På söndag skall jag åter hjälpa J med hans scenprov, men denna gången skall J söka scenskolan. Sen blir det väl lite egna repetitioner av Fröken Julie tror jag. (Jag skall spela Kristin)

En vän. C. Som jag spelade en kort föreställning med på kulturnatten har fått jobb på mitt jobb. Chefen hade nämt något om att jag skulle kunna vara hennes mentor. Kul. Snacka om att avancera snabbt. Och snacka om skillnad från "Det onda stället" i Hjärup.

Kommentarer:

1 Pia:

skriven

Hoppas att föreställningen är bra. Jag älskar ju Zorba. Har läst boken, sett filmen och sett en uppsättning med en annan teatergrupp i Malmö för länge sedan. Ser fram emot att läsa din recension. Ska se föreställningen i januari med T.

2 Konstanze:

skriven

Pia: Ja. Vad skall man säga. Den é annorlunda. Kolla in länken i ett av de senaste inläggen jag gjort så kan du läsa min recension.

Kommentera här: