Empati

Är man en kärring om man känner empati?
Är empati bara något för kärringar?

Jag bara undrar...
En bloggare påstår så i alla fall. Samtidigt vill denna bloggare dra in rösträtten för kvinnor. Hmm

Är bloggaren bara ute efter att provocera?
Eller driver bloggaren med oss?
Eller har bloggaren femalefobi?
Jag vet inte...
Det som retar mig  är att jag inte kan låta bli att surfa in på denne blogg.
Och det som retar mig mest är att jag lägger ut länken till bloggen här:
http://metrobloggen.se/karsten

Kommentarer:

1 Mia:

skriven

Nej, man behöver inte vara kärring för att känna empati, gud ske lov! Empati bör varje sund o frisk människa kunna känna vissa sammanhang. De som inte kan känna empati brukar sägas lida av en empatistörning eller psykisk störning...
Så vi ska vara glada, vi som kan känna empati! Jag blev nyfiken och besökte bloggen. Men återvänder inte. Fann inte något intressant innehåll... mest blaha blaha om du ursäktar. Smaken är som baken...
Mia

2 Konstanze:

skriven

Mia: Jag tycker inte heller om bloggen. Jag tycker att bloggaren rent av är folkilsk och har en svart människosyn. Det DET som stör mig. Att jag återvänder dit.

3 elinleticia:

skriven

*fnissar*....men du sprider den vidare....jag tror faktiskt det är precis vad uppsåtet är....provoaktion får folk att ntressera sig....
och jag ska GENAST gå och kolla och bli lite arg

4 Konstanze:

skriven

Elinleticia: Kolla speciellt in kommentarerna. Där ser man rött till slut.

5 Lokesson:

skriven

Denne bloggare har nog ett visst behov av att kanalisera sin frustration.
Vi har alla våra sätt..
Empati är en av de saker som gör oss till människor - kärringar eller ej.

6 Konstanze:

skriven

Lokesson: Just så. Du är som vanligt klok som en uggla.

Kommentera här: