Om fjortisar som gör reklam

Sanna som just gjort reklam på min sida utan tillstånd. ( jag låter hennes kommentar vara kvar) skrev ett svar tillbaka på ett inlägg jag gjorde på hennes sida om den osmakliga trenden att göra reklam olovandes på andras sidor.


Postat av: Sanna

Haha godkänner inte ens din töntiga kommentar =


Det bevisar väl bara vem som är vuxen i sammanhanget och vem som inte är torr bakom öronen än.

Om Sanna hade bara så lite som ögnat i genom min blogg så hade hon förstått genast att hon inte vinner några läsare från min sida. Vi spelar inte i samma division. Inte ens inom samma sportgren.

Snälla blogg.se ta tillbaka systemet med verifieringskoderna så att man slipper eländet.

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Tja, jag brukar säga att förnuftet lämnar kroppen någongång vid tolv-tretton och kommer -förhoppningsvis- tillbaka vid, säg, så där tjugofem...

2 Leffe:

skriven

Hej Konstanze!



Jag har hittat till din block via Kupkas. Ännu så länge känner jag mig som en nybörjare inom området bloggande. Har kollat litet på andras bloggar, men inte särskilt mycket. Men din blogg har jag läst en del ur. Och jag iakttar med intresse det du råkat ut för - att du får irrelevanta kommentarer och att det publiceras reklam du inte samtyckt till. Självklart oönskade beteenden man inte vill bli drabbad av. Skittråkigt! Jag tycker din blogg är bra och förstår att du lägger ner mycket tid på den. Desto tråkigare om det kommer andra bloggare och kladdar ner och sänker.



Till dig som erfaren bloggare ställer jag frågan: Kan du ge en novis några gyllene tips inför en uppstart av en blogg?



Sedan vill jag passa på att heja på teaterfjanten (ditt ord) inom dig. Härligt intresse du har och hade jag bott nere i Lund skulle jag verkligen försöka se någon pjäs ni sätter upp. Strindberg som du jobbar med just nu har jag faktiskt sett några pjäser av. Skriver så därför jag inte är någon flitig teaterbesökare som regel. Men för många år sedan såg jag en del och jag minns särskilt Fadren och Påsk. Keve Hjelm spelade i Fadren och det gjorde starkt intryck på mig. Så håll teaterfanan högt! Eller rättare sagt fortsätt, för du håller den redan högt!

3 Konstanze:

skriven

Thomas: ja det är väl någotsådant. Damen i fråga är i 18 års åldern. Men det är ju en ålder då man fortfarande är närmare 14 år än 25.



Leffe: Tack för ditt långa inlägg. Jag hoppas att du lägger upp en länk till din blivande blogg så småningom. Jag har egentligen inga tips. Konkreta sådana. Min besöksstatistik är inte särdeles hög. Inte om man jämför med alla dessa modebloggar. Så om du vill ha massor av läsare skriv om kändisar,skvaller, smink och mode. Vill du ha en aningen mindre skriv vad du själv brinner för, eller behagar skriva om. Det är långt mycket intressantare än modebloggarna som är mer yta än innehåll. Så mitt enda tips är satsa på det inre i stället för det yttre.



Och teaterfanan svingar jag nog runt med tills jag stupar.

Kommentera här: