För hipp hurra för mig i dag som e så snäll och rar...eller inte.



I går samtalade jag med två flickor på förskolan där jag arbetar för att förtjäna ihop till brödfödan. Vi kom att tala om födelsedagar och vad de önskade sig. Den ena flickan, låt oss kalla henne Esmaralda vill ha 1 häst, nej 3 hästar. Riktiga, de skulle hon köpa när hon får jättemycket pengar. Det skulle vara en prinsesshäst, en baletthäst och en argh..nu minns jag inte vad hon sa. Nåväl den andra flickan skulle i alla fall ha en BRATShäst.

De undrade när jag fyllde år. Och jag sa som det var att det var nästföljande dag. ( Den 16 januari) Då viskade Esmaralda något till den andra flickan och så fnittrade dem.

I dag berättade Esmaraldas mamma att Emaralda hade vaknat kl 00:00 i natt och begett  sig in till föräldrarnas sovrum för att säga åt dem att Fröken .... (mitt namn) ska ha en blomma följande dag därför att fröken ....fyller år.
Så i dag fick jag en ros av Esmaralda....jag tycker att det är väldigt omtänksamt av en 4 åring.

Bilden? Jo, jag googlade på en ros och då dök det upp denna bild på ett gäng potatisar.

Kommentarer:

1 Pia:

skriven

Kära Therese, Grattis en gång till fast en dag för sent. Vad gulligt av 4-åringen! Barn är fantastiska.
Kram

2 turmalin:

skriven

GRATULATIONER på födelsedagen! (tyvärr i efterskott, men dock)

3 *P*:

skriven

Grattis i efterskott!!

Gulligt av Lilla E. Sånt värmer...

Hoppas att ev blombuketter inhöll riktiga rosor! =0)

4 Konstanze:

skriven

P: Jo av "Esmaralda" fick jag en ros, och så fick jag en ros till att två vänner som också är med i samma uppsättning av Fröken Julie som mig.

5 *M*:

skriven

Hej! Det var sött av barnet att tänka på din födelsedag. Nu har jag då flyttat min blogg till...just det... blogg.se! The place to be! Min nya bloggadress är http://mediamaniac.blogg.se

Vi ses!

Kommentera här: