En mörk historia på en gata nära dig

The Tree Art Print

I dag skall jag till Lund. Det är något slags jippo där. Och Teater Apa skall delta i form av en öppen kollationering av vår nästa pjäs: Änglasyn

Änglasyn är en ganska mörk historia uppdelad i nio scener där olika figurer dyker upp två och två. Författaren kommer från forna Jugoslavien och pjäsen kan ses som en berättelse om just det kriget som pågick där under 90 talet.

I kväll skall jag träffa E så vi skall sätta oss ner och börja småpilla på manuset till Kallocain.

I morgon är det dags att gå till jobbet igen....:(

Kommentarer:

1 Kronberg:

skriven

Lustigt - jag har läst din blogg lite då o då - och först nu kopplade jag vem du är.

Inte för att det har någon betydelse...

Angående ditt jobb: Visst det är skitbra med en fast anställning och en hyfsad lön - men med tanke på de onda häxor du jobbar ihop med...

Har du funderat på om det är så att man lever för att arbeta - eller arbetar för att leva.
Finns det verkligen inte en bättre förskola? En där du både kan arbeta _och_ leva på.

Jag fattar om du av hänsyn till de pinade barnen vill jobba kvar - men om alla som vantrivs där sa upp sig - istället för att sjukskriva sig - så fick ju ledningen tänka om lite.
Och barnen skulle i slutändan troligen få det bättre.
(Jag har själv jobbat inom barnomsorgen - och dessutom har jag tre barn - så jag vet vad bra och dåliga barnstugor innebär för barn och personal...)

2 Konstanze:

skriven

Så du är en gammal Lilla Teatern räv? Nu börjar bilden klarna. Lite smått.

3 Konstanze:

skriven

Jo angående jobbet. Du har så rätt i det du säger. Men tyvärr är det inte så enkelt. Jag är bara barnskötare och inte förskolelärare. Hade jag varit det hade det varit enkelt att byta. Men nu i dessa dagar får man ingen fast anställning som barnskötare och speciellt inte den lönen jag nu har.
Men det är skit att det skall vara på det här viset.
Men det finns de som är på vår sida trots allt.

Kommentera här: