Kärringar

Barn från Lake Murray. Greenpeace upprättar en bas i djungeln i Papua  Nya Guinea, som del i en kampanj för att skydda de sista skogarna i  Sydostasien och Oceanien från illegalt och destruktivt skogsbruk.




Varför jobbar det så många rent ut sagt Kärringar på förskolor?
Varför har jag hamnat på ett sådant ställe?
Varför snackas det hela tiden i negationer om barnen
Varför får vissa "pedagoger" fara fram som marodörer över ungarna utan att något görs?

Jag blir frustrerad.
Problemet är att jag är bara en barnskötare, men jag har fått en fast anställning till en riktigt bra lön.
Det kan man knappast få någon annanstans.
Tyvärr.

Jag är rädd att själv hamna i skrik och skäll facket med så många terriers omkring mig.



I kväll skall jag dock träffa mina forna arbetskollegor, de från det där bra stället jag berättat om
Det som är Malmös bästa förskola.
Jag saknar den förskolan och de kollegorna
Visst hade det jobbet sina aber, men vi var i alla fall schyssta mot ungarna.

Det är det inte alltid där jag är nu.

Tur att vi är i alla fall fyra "nya" som tycker likadant. Kanske vi kan göra något. Men det är lättare att simma i cement känns det som.

Suck.

Kommentarer:

1 Sandra:

skriven

Det går att arbeta i morgång, om än lite trögt. Kör över kärringarna lite snyggt och utan att de märker det. Höj din status. Du är inte "bara" barnskötare. Du ÄR barnskötare. Nedvärdera inte dig själv och låt inte
dina arbetskamrater göra det heller. Tvinga till dig diskussion och fortsätt behandla barnen på ett bra vis. Det tjänar alla på i längden. Om ni dessutom är fyra tillsammans så kör hårt. Snacka ihop er och kom med konstruktiva förslag! Kör hårt!

2 Konstanze:

skriven

Sandra: tack för de orden! De värmde. Och du kan ge dig på att v fyra kämpar som tusan

3 turmalin:

skriven

Ja man blir jävligt less på kärringar. Jobbar på ett ställe med både män OCH kvinnor. Jag föredrar att jobba med männen. Kacklandet är outhärdligt..

Kommentera här: