Vad skall jag göra?

Jag har inte tid att bli sjuk nu. Även om det på sätt och vis vore skönt. Dubbelt det där. Jag har inte tid. Verkligen inte. Det är två veckor kvar innan premiär och föreställningen suger utav bara helvete just nu. OM det skall bli ngt som överhuvudtaget skall kunna visas för publik så måste det repas utav bara fan och hans moster. (F-låt alla svordomar, men de är på sin plats) Skönt vore det att bli sjuk för att jag är ganska trött. Och så har jag en nyvaknad förkylning som inte riktigt vill bryta ut. Ni vet, lite ont i halsen, lite lite lite snuvig, i alla fall nästan täppt i näsan, iskalla händer, men varm annars. Seg i huvudet som julkola, mensvärk, och smygande huvudvärk. Lite småskruttigt alltså. Det hade varit skönt att få stanna hemma från jobbet på måndag som annars kommer urarta till en väl flängig dag.Väl flängig för att ha en blyg förkylning i kroppen. Först skall jag till Lund till Ortopedtekniska och påbörja införskaffandet av en ny badskena, ev också en ny vardagsskena med, den jag har är väl lite väl sliten. Sen tillbaka till jobbhelvetet och stanna där till 18 med påföljande möte till en ca 19. Därefter tillbaka till Lund för att repa. Det bästa vore kanske att sjuka sig. Men jag sjukar mig liksom inte om jag verkligen är sjuk. Och är jag sjuk så att jag sjukar mig kommer jag ändå vara såpass dålig att ett flängande till Lund vore korkat. Samtidigt som jag faktiskt MÅSTE till Lund för att skaffa den där skenan vilket jag försökt sedan Augusti, och jag måste verkligen repa annars åker föreställningen rakt ner i papperskorgen. Är det något som har ett tips till mig hur jag skall göra? ljuga utav bara helvete och sjuka mig? Eller dra mitt strå till stacken som den plikttrogna varelse jag nu är? Nedan får den fenomenala Tuva Semmingsen illustrera min frustration.

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Stress är också en anledning så god som någon att sjukskriva sig. Jag beundrar din karaktärsfasthet och plikttrogenhet, men ibland får man lov att lyssna på kroppen och varva ned, om så bara för några timmar som annars skulle tillbringas med ett mycket psykiskt påfrestande arbete. Så ha inte dåligt samvete om du känner att du måste sjukskriva dig en dag eller två, det är ett fullgott skäl att lyssna på sitt psyke emellanåt. Det kan bli mycket allvarligare sen om man inte tillåter sig det. Hur du än gör, sköt om dig och var snäll mot dig själv.

2 Leffe:

skriven

Ja, var snäll mot dig själv och ta hand om dig. Det är det mest betydelsefulla just nu! Svårt att ge konkreta råd utan att riktigt veta mer, men det låter som att du skulle behöva ta några rejäla djupa andetag och hålla andan! Och sedan andaaaaaaaaaaaasssssssssssssssssuuuuuuuuuuuuuut! Långsamt!

3 kupka:

skriven

Instämmer jag oxå. Var snäll mot dig själv. Om du ska hålla i längden måste du vara det. Ingen blir glad av att du blir långtidssjuk på grund av att du sliter för hårt. Kram!

Kommentera här: