Kyrkö Mosse







I dag är jag såsigare en brunsås i skallen. Jag steg upp klockan 7 i går morse och en timme senare blev jag hämtad av D och vi begav oss till Kyrkö Mosse. På vägen hämtade vi upp S-Å. Vi rantade runt där på Mossen i 4 timmar och fotograferade tills fingrarna inte fungerade längre. Det var ju inte speciellt varmt. Kyrkö Mosse är en gammal bilkyrkogård där den äldsta bilen är en slags stenmaskin från 1933. Det var en ganska spöklik känsla där på mossen med alla bilvrak som stod uppställda antingen vid väggrenen eller lite huller om buller. Utsprida eller som om de skett en frontalkrock. Alla bilarna hade samma grå-gröna kulör, som om de brunnit eller något. Då alla bildörrar dessutom stod öppna satte ju fantasin i gång. Det var som om det skett en stor katastrof och folk kastat sig ur sina bilar för att fly undan något. En atombomb eller något. Om en 30-40 år så finns det nog inte så mkt kvar av bilvraken. Några vänner som var där i början av 2000-talet sa nämligen att "förfallet" går allt snabbare och snabbare. Det ända som består är plasten. Den finns kvar. Hur länge som helst. Forskana tror att plast som inte är nedbrytningsbart nämligen har en livslängd på ca -hur många evigheters evigheter som helst. Det kanske är något att tänka på, det där med plast. Att ta det liet försiktigt med att köpa plast- Om den inte är nedbrytningsbar.

Nåja, på kvällen var jag på Kallocainfest på teatern. Det var som alltid genomtrevligt.

För överigt skall jag tvätta och städa i dag, men jag märker att jag smiter hela tiden.
Fy på mig.

                      

Kommentarer:

1 kupka:

skriven

Spännande bilder! Någon gång ska jag också åka dit och fotografera.

2 Konstanze:

skriven

Kupka: Tack! Ja du borde verkligen åka dit. jag tror att det blir nog en påhälsning till för min del i en annan årstid och väderlek. Vore spännande. Vi travade runt i fyra timmar.

3 Thomas:

skriven

Jättefina bilder.

Kommentera här: