coca-cola och vitaminer






Jag har en last i livet och det är Coca-cola. Jag erkänner att jag dricker det varje dag. 1-3 burkar. Nu har coca-cola nissarna kommit på ett nytt sätt att förädla sin dryck med.
Den ena sorten är med grönt te.
Den andra är spetsad med vitaminer.
Den första låter inte särskilt god, dels för att det är cola light och dels för att grönt te är inlandat. Jag tror liksom inte på den blandningen. ( För det första smakar coca-cola light redan pecka från början)

Den andra....vad tror dom. Att coca-colaonister ska tro att det är nyttigt att dricka cola?
Glöm det.
Coca-Cola kan aldrig bli nyttigt.
Vitaminerna till trots.
Bättre att kränga en och en annan apelsin i stället mellan cola-glasen.

För det första är Cola light livsfarligt i sig med sina artificella sötningsmedel. Och att dessutom preparera drycken med eller i alla fall påstå att den är "nyttig" för att man tillsatt vitaminer...alltid är det någon idiot som inte tänker mer än näsan räcker och tror att det är nyttigt.

läs mer

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Cola Light smakar pekka, ja. Dessutom innehåller det Aspartam eller Sucralos vilket bevisligen är giftigt, ingen vet dock HUR giftigt. TIllräckligt giftigt för att små barn kan ta skada i alla fall. Nej, jag dricker Stark-Cola och är väldigt medveten om hur onyttigt det är. Jag får ta den där apelsinen, som sagt, om jag vill få en känsla av nyttighet. För så dum är inte ens jag att jag tror att om man blandar ut en massa socker med vitaminer, så blir allt bra och helt okej. Det är fortfarande en massa socker. Eller sånt där sötningsgift...

2 Konstanze:

skriven

Thomas: Just det Thomas. Vi borde stämma coca-cola för att de kränker oss cola drickare. De tror att vi är korkade. Jag känner mig kränkt av coca-cola. Ska vi stämma dom?

3 sara:

skriven

ja den där drycken var ju ett skämt. 15% av det dagliga intaget av vitaminer, haha ja men man får i sig 100 % av sitt dagliga intag bara man dricker ett glas apelsinjuice.

blev ungefär som coca cola vanilj en ren flopp. pinsamt värre!

Kommentera här: