Spottloskans varande







Tro nu för all del inte att jag har fördomar mot män. Eller tillhör den kategorin av kvinnor som inget annat kan än att himla med ögonen och sucka för att sedan säga med uppbragd stämma: MÄN!!!!

Lika mycket som jag ogillar vissa mäns skitsnack om kvinnor när de vill hävda sin manlighet lika illa tycker jag det är när kvinnan är ute efter att tracka ner på män. Och det där med att män är från Mars och kvinnor från Venus...njaeeee. Jag vet faktiskt inte. Jag läste en sådan där bok en gång. Snacka om att dra alla över en kam.

Vad jag däremot undrar över varför en viss del av den manliga befolkningen, kanske mest unga, hormonstinna pojkar i grupp hela tiden måste spotta. Loskorna ligger som skyytevärnseld runt dessa grupperingar och stövlar är ett måste för att kunna passera torrskodd. I alla fall nästan.
Min fråga är, har män i synnerhet och pojkar i allmänhet en överproduktion av saliv som de utan någon som helst vett och etikett måste bli av med på studs?
Tillhör det en urgammal ritual, fastborrad i generna sedan urminnes tider för att visa sin manlighet?
Men jag är ledsen duds att behöva tala om det, det är inte ett dugg eggande, snarare irriterande och direkt avtändande.

För att inte tala om när dessa smågrabbar når upp till snusåldern och de spottar snus omkring sig, eller de ännu äldre som helt enkelt trycker ena tummen mot näsborren och fräser ut innandömet så att det skvalar, efter at först ljudligt harklat sig.

Men, men, vi kvinnor har säkert också något sådant där medärvt avtändande beteende som retar de flesta. Det tror jag säkert att det finns. Frågan är vad, kan någon tala om det för mig? Nu när vi ändå är sådär härligt fördomsfulla?

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Jag vet faktiskt inte varför en del, företrädesvis unga, måste göra så. Jag har också funderat över det.

Kommentera här: