Ungdomens synder




Minns ni dom här? Movieboxen. Bilden hittade jag på facebook. I sjuttiotalsgruppen.

Jag minns att första gången jag kom i kontakt med en sådan var en julafton och vi fick i julklapp att hyra fyra filmer och en moviebox. Det var en julafton det på ni tro.

En annan gång så sov jag över hos en kompis, hennes föräldrar var borta och hon "passades" av sin farmor. "Passades" kanske inte var det rätta ordet att andvända till en 14 - åring. Men farmodern höll kol lpå henne i alla fall.
Jag vet inte om det var en moviebox inblandad denna gången. Men film var det i alla fall. Jag var ett år äldre, och för att man skulle få hyra film själv var man tvungen att vara femton år. Och dte var jag. Småfnissande hyrde vi Den blå lagunen. Den där filmen om två syskon som blir strandsatta på en ö och växer upp där och blir kära i varandra. Det fanns flera "heta" scener i den filmen som fick i alla fall mitt okyssta femtonåriga hjärta att pirra.

Nåja, vissa scener i filmen var ju som sagt lite oanständiga. Och min kompis var lite rädd för vad hennes farmor/föräldrar skulle säga om de kom på henne att se den filmen. Så vi väntade tills farmodern hade gått och lagt sig, runt 12 tiden på natten smög vi upp och tittade på filmen i smyg på tyst volym och hela tiden med ena handen på stopknappen i fall nu farmodern skulle av någon anledning vakna.

Vi kände oss mycket skyldiga när vi såg filmen Och mkt generat rosiga om kinderna

Kommentarer:

1 Daniel:

skriven

Kommer du ihåg när han onanerade? Oj det var så pinsamt!

2 Konstanze:

skriven

Daniel: Nej det har jag inget minne av. Såg den i gen i vuxen ålder och då tyckte jag att den var bedrövligt dålig.

Kommentera här: