Till en kär vän


(Bilden tillägnas min Vän Mis som i fredags gick bort efter en tragisk olycka)

Vi har inte setts rent fysiskt på ett par år. Men du har funnits i tankarna och i hjärtat. Jag minns din stora kärlek till teatern och musiken. Det var där vi möttes. Vi pratade teater. Vi pratade  Philip Glass Achnaton. Vi pratade Molieré. Vi pratade Shakespeare. Du berättade om Ystad Teater. Om Amadeus somdu satte upp där. Vi läste musikvetenskap tillsammans, och du hjälpte mig när jag inte riktigt hade koll på alla olika genrer

Vi pratade om att du skulle regissera nästa projekt. Det fanns sig så att det inte fanns tid för det,
Vi pratade ofta om det att du och jag skulle jobba ihop nångång i ett teaterprojekt.

Nu blir det aldrig av....

Kommer att sakna dig glada, ljuva,spralliga Mis!

Hälsa Molieré och Shakespeare.

Vila i frid

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Jag beklagar verkligen sorgen!

2 Konstanze:

skriven

Thomas: Tack. Jag vet inte om du läste om den kvinnliga lantbrevbäraren som blev påkörd av ett godståg. Det var Mis....

3 turmalin:

skriven

Beklagar sorgen..

4 Mathias:

skriven

Jag kände inte Mis men bara att flera i teatergruppen gjorde det gör att det känns extra tragiskt. Det är hemskt när någon rycks bort i sina bästa år.

Kommentera här: