Snöchock= Vårtecken




I går var det sol och vackert väder. Kallt. Men ändå. vackert väder. En aning om vår. Ett par timmar senare börjad edet vräka ner snö och gjorde så i 6-7 timmar. WTF tänkte de flesta. var tog våren vägen. Varför snöar det? Vad är meningen med det?

Så här ligger det till gott folk. Att det snöade i går är det ultimata vårtecknet. Jo, jag lovar. I Skåne där jag bor snöar det ca tre gånger per vinter. Dessa tre gånger är utsprida på månaderna November. Januari. Mars.

Och innan det har snöat i mars kan det inte bli vår. Efter snökaoset, snöchocken (som tidningarna väljer att kalla dessa sällsamma vita flingor som dalar ner från himlen) Alltså...

Snön i går var ett vårtecken.
Nu har det snöat i Mars. Så nu kan våren komma.

Kommentarer:

1 *P*:

skriven

Jag tror minsann att fröken har rätt!



Vilken härlig logik! =0)

2 Konstanze:

skriven

P Min statistik grundar sig helt och hållet på fakta...Min egenkomponerade fakta. Den är alltid mest tillförlitlig

3 Kupka:

skriven

Det later som om jag har betydligt battre tur med vadret! Kram

4 Konstanze:

skriven

Kupka: det där tänker jag inte ens kommentera. Hmpf! ;) (Skämt och sido jag är GLAD över att du har det gött i 30 graders värme och sol och smaragdblått hav)

Kommentera här: