Jag är ingen klänningbärare




Jag funderar på det här med kläder. Jo, det gör jag faktiskt. Fast jag är så totalt ointresserad av det.
Kjol eller klänning är inte min grej. Visst på andra. Men på mig. Jag känner mig obekväm och utklädd. Jag trivs bäst i linne, shorts, jeans, tröja, skjorta eller faktiskt kostym.

Jag trivs bäst i kort hår. Det har jag alltid gjort. Långt hår har jag haft. Men det är inte heller riktigt min grej. Speciellt inte ur en håraspekt. Jag har tunt, ljust skandinaviskt hår som inte riktigt passar sig för att vara långt.

Folk har sagt till mig: Klä dig kvinnligare.
Folk har sagt till mig: Du borde ha långt hår

Jag har gjort som folk sagt. jag har haft perioder då jag har haft långt hår, jag har haft klänning på mig.

Men jag trivs inte så bra i det.

I går tänkte jag som så. Äh! Jag får väl acceptera mig som jag är. Jag är en sk pojkflicka och allt annat vore att ljuga. Och ljuger man så hamnar man i fängelse och börjar knarka. Och knarkar man så dör man. Och dö vill ajg ju inte än.

Så, du får helt enkelt också acceptera att jag kanske kommer till din fest i en kostym.

Kommentarer:

1 Mia:

skriven

Tack för din kommentar hos mig! Det värmer så.



"Och ljuger man så hamnar man i fängelse och börjar knarka. Och knarkar man så dör man. Och dö vill jag ju inte än."



Underbart! Må gott/m

2 Anne:

skriven

Det är klart du ska klä dig som du trivs! Det finns ingen anledning att göra på något annat sätt!

3 *P*:

skriven

Jag tycker att du är fräck i kostym!

Vi ska välja det vi trivs i, annars går vi bara runt och känner oss utklädda.

4 Mariiia:

skriven

Jag ville bara säga att jag tycker du är en av de vackraste kvinnor jag sett på denna bilden.

Trevlig blogg förresten!

Kommentera här: