Skottland dag 2

Resan börjar!
Lite strul med överbokning och krånglande datorprogram. Men det löste sig till slut och vi kom alla tre med. K, A och jag. Vart den 17 personen fick ta vägen vet jag inte. (Det var plats för 16 passagerare i bussen) antagligen blev väl denne inmurad i en vägg eller nått och kommer att spöka på kontoret i århundranden hädanefter.

Eftersom jag lider av en lömsk åksjuka såg jag till att jag fick plats längst fram. (Vilken jag sedan kunde behålla resten av resan tillsammans med K och AS från Australien som också lider av den lömska åksjukan) Vår gudie Bruce, en sann skotte med ett ordflöde och kreativt svärande blev den som körde bussen. Vi begav oss direkt mot högländerna med nedslag på vissa historiska platser där Bruce berättade om Skottlands dramatiska historia. Att Skottland skulle vara vackert, det visste man ju. Men att det skulle vara SÅ vackert, det hade jag inte en aning om. Kunde inte ens föreställa mig. Gröna berg, djupa dalar, sjöar, åar och forsar. Vattenfall. Regnbågar och dramatiska moln.
I resesällskapet är vi som sagt 16 personer och vi kommer från vitt skilda länder som: Australien, Nya Zeeland, Österrike, Frankrike, Sverige och Taiwan. På kvällen stannade vi i Plockton. Hostellet låg vid en järnvägsstation. Hur söt som helst.
Tillsammans lagade vi maten på kvällen efter Österrikarnas överinseende.

Kommentera här: