Att dansa på borden

13469-35

Två saker måste barnen på min avdelning på den förskola jag jobbar på just nu lova mig, innan de går på sommarlov. De måste lova att äta riktigt mycket med jordgubbar. Och att bada. De brukar se så där lagom busiga ut när jag säger det och spänner blicken i dem. Nej, förresten, tre saker måste de lova mig. De måste lova mig att äta riktigt mycket med glass också. Vi brukar tumma på det....

I morgon skall jag på min första begravning av en vän. Gamla släktningar har man begravt. Men en vän. Nej. Efer två hjärtattacker orkade inte hans 75 åriga hjärta längre. Tyvärr. Han är älskad och saknad av många. Vi är nog en hel bunt i olika åldrar från Lilla Teatern som kommer att gå.
Efteråt ska vi dansa på borden i Tangopalatset.  För det hade R gjort om han varit med. Nu får han i stället sitta på första parkett och titta ner på oss i stället...
Hälsa Shakespeare och de andra teateränglarna däruppe R!


Kommentera här: