Manuset funkade!

13469-32

Varmt varmt varmt i dag. Men härligt. Fast jag önskade jag vore någonannanstans än på jobbet. Något som mer liknar ett kallbadhus än en bakgård i en stan. I helgen blir det definitvt ett premiärdopp på "Kallis"

J som jag hjälpte med scenprov till Wendelsberg och Fridhem har kommit in. På båda skolorna! Kul.
Träffade A och P i dag ang "Sophie" pjäsen. PW glömde att det var i dag så han kom inte. Men vi läste i alla fall i genom det manus jag knåpat ihop. Det dög och fungerade. Pjäsen blir drygt en timme. Ska bli spännande att börja jobba med det i höst....

Liksom fotbollsdårarna inte kan vara utan fotbollen, matcherna och VM, så kan jag inte vara utan teatern. Jag har äntligen förstått deras entusiasm. Själv är jag inte ett dugg intresserad av fotboll. Men av Teater, det är samma eld, men vitt olika saker vi brinner för.....tänk vad man kan bli klok när man cyklar långt och utan att dricka tillräckligt med vätska...









Kommentera här: