Moraltant

13469-130

Jag upptäckte i dag till min stora fasa. Jag har blivit en moralkärring.
det började i förmiddags när TV:n stod på och jag halvglodde ointresserat på en amerikns sitcom.
Två ungar skall lura av en vuxen pengar. Den ena uppehåller den vuxnes uppmärksamhet genom att spela schak med denne. Den andra tar plånboken och snor en bunt med dollarsedlar. I nästa scen konstaterar de båda ungarna lite besviket att det fortfarande inte räcker till den där TV-spelet de vill ha.
Jag väntar på att sensmoralen skall komma. Att ungarna själva ska bli lurande tillbaka och lära sig en sk läxa...den kommer inte.
Det är då jag upptäcker det...jag har blivit en moraltant. Här är bevisen:

1) Jag tycker det är konstigt och tycker inte att det är kul grej att ungarna stjäl pengar ur en plånbok utan att så att säga bli straffade för det

2) Att jag orkar bry mig....

3) Att jag dessutom orkar delge omvärlden med detta...

4) Jag tycker att ett tonårsgäng (tjejer) på tåget från Helsingborg borde sluta skräna och pimpla öl till den milda grad att de knappt vet vad de heter....fast det vet alla på tåget eftersom de pratar så in i bängen högt...

AAAAAAHHHHH! se nu är jag där igen.....jag har blivit gammal och jag har blivit en jäkla MORALTANT....
nu är det inte bara rynkorna som börjar synas....

HJÄLP!

Kommentarer:

1 pavone:

skriven

Haha, hej kompis! Man vänjer sig ;)

2 turmalin:

skriven

Tror det är ganska lugnt! :-)!!

3 ElinLeticia:

skriven

Men om man alltid varit så där då :)...
för det har jag....

tant medfött?

4 Konstanze:

skriven

Elinleticia: Ja då får vi nog bilda en klubb du och jag, för jag har nog alltid varit sådan också...(det var rätt besvärligt när man var yngre och gick i skolan. Man blev betraktad som ett.....ja just det UFO, ha ha, jag är en moralisk ufotant)

5 ElinLeticia:

skriven

Tror du man kan få EU-bidrag för det? :)

6 Konstanze:

skriven

Elinleticia: Det är i alla fall värt ett försök.

7 Johan:

skriven

Jag tycker att ett tonårsgäng (tjejer) på tåget från Helsingborg borde sluta skräna

Det har jag tyckt varje gång jag har upplevt en dylik situation sedan jag uppnådde tvåsiffrig ålder.

//JJ

Kommentera här: