Kulturnatten

13469-114

Kulturnatten är i Lund är inne på sitt...ja det vet jag faktiskt inte....ingen aning, men det har i alla fall hållt på mer än tio år. Och det är hur kul som helst. Även om jag knappast såg något utanför Lilla Teaterns murar.
Jag lyckades i alla fall ta mig en bit ner på torget utanför teatern för att köpa en tvål av min gamla skola (Rudolf Steiner skolan) dera 12:a (tredje året på gymnasiet) samlade in pengar till en afrika resa. De skulle åka dit för att hjälpa en nystartad Waldorfskola. Hur coolt som helst

På Teatern befann jag mig från ca 13- 03...Det var länge sedan jag var uppe så länge. Tågenhade tilloch med slutat gå...

Jag tittade inte bara på teater utan spelad också. Först en öppen repetition av en pjäs om Sophie Scholl, sedan flera, flera timmar senare en förkortad version av Andorra...

problemet med digitalkameror är att man aldrig får någon  bild på sig själv.  Här ovan syns i alla fall killen som spelade Läraren Can i Max Frischs pjäs Andorra.

Kommentarer:

1 Thomas Roth:

skriven

Visst är väl du Donna Elvira. Apropå Bachs h-mollmässa alltså. Vi behöver ju inte ta upp plats hos Brodrej i onödan.

2 "konstanze":

skriven

Thomas Roth: Jodå! Donnaelvira är ett av alla nicknamn...kul att du hittade hit

3 Thomas Roth:

skriven

Nicknamn? Smeknamn, alias mm...men nicknamn? Lyssnade på Poulencs Gloria idag. Livsbejakande och berusande.

4 Konstanze:

skriven

Thomas Roth: Nä, bara mitt alias på nätet...ett bland många.
Poulencs Gloria har jag nog inte lyssnat så ingående på. Men skall göras snart! När mitt insnöade liv på Bach avslutas för den här gången

Kommentera här: