Det var ju så länge sedan....





image165

Hur många lampor har du i ditt rum?

9 sammanlagt i hela lägenheten. Försöker inte ha alla tända på en och samma gång. Med tanke på vår skräpliga jord. 10 föressten...om man räknar den i badrummet.
Vilken låt spelas mest hos dig just nu?
Just nu är det tyst. har inte spelat någon musik i dag.
Favoritfrukt?
Clementin, bigaråer....(det sistnämnda skall helst avnjutas efter en dag på stranden vid medelhavet
Har du någon konstig vana, isf vad?
Hela jag är konstig
Linje på Gymnasiet?
Läste in gymnasiet på folkhögskola. Men om jag läst det på gymnasiet hade det blivit waldorfskolan, eller musik eller teaterlinje
Hur gammal är du?
För gammal
Är du helsvensk eller har du utländskt påbrå?
Jag är blond och blåögd. Så jag är nog ganska så svensk. Jag har inte kollat upp var mina förfäder kom från.
Har du någon kommande resa planerad, isf vart och när?
Nej, inte just nu. Inte mer än till Hjärup i morgonbitti. Jobbet. Men jag vill åka till Italien och grekland igen, men jag har ingen att åka med just nu. Eller i sommar. :(
Favoritserie?
Dålig på det där med TV. Men det kanske blir bättre nu när sista föreställningen är spelad. Och då får jag väl säga: Six feet under och Lost.
Lekte du med Barbie när du var liten?
Nej, jag tror faktiskt att jag aldrig fattade tycke för dem. Om jag sedan var påverkad av min moder som avskydde dem vet jag inte. Jag hade i stället en plastdocka som hette Lisa, som åkte in i källaren när jag fick min första waldorfdocka. Som döptes till Theresia. Hon sitter i bokhyllan. Luggsliten.
Ditt nästa köp?
Det blir nog pendlarkort. På fredag. Men hoppas snart på att det blir Gigglen. Fast där blir det väl snarare banken som köper den och jag får låna den.
Saknar du någon just nu?
Ja. Kärlek och självförtroende.
Säger du "kavjar" eller "Káviiar"?
Kaviar.
Har du ont någonstans?
Nej, inte just nu.
Har du lätt eller svårt för att prata om känslor?
Det vet jag inte. Kanske. I bland. Beror på.
Vad gör du just nu?
Skriver den här listan, som jag i brist på annat att göra, snodde från elinleticias blogg.
Vad ska du göra imorgon?
Ska till jobbet igen. Och på Pedagogisk drama på kvällen.
Vad åt du senast?
En rostad polarkaka med messmör. Ska ta och äta en till.
En manlig kändis du tycker är snygg?
Adrian Brody
En kvinnlig kändis du tycker är snygg?
Maria Bonnevie
Vad dricker du helst?
Iskall mjölk, coca cola, och min dyraste ovana Brämhults färskpressad apelsinjucie.
Hur många kontakter har du på msn?
28
Oh hur många av de pratar du dagligen med? 
Oftast ingen....
Är du singel?
Jo....
Tidigare jobb?
Teaterlärare i en kyrka, strandstädare, kulvertstädare, kock på förskola, barnskötare, reklamutdelare, sufflös.
Vad skulle du köpa om du vann 1 miljon?
Ge CSN alla de pengar de vill ha av mig, och mina andra skulder.
Framtidsplaner?
Till hösten plugga till förskolelärare på distans samtidigt som jag arbetar, förhoppningsvis lite teater också. Skriva klart den där pjäsen
Bestämmer du dagen innan vad du ska ha på dig?
Nej, jag tar på mig det som finns närmast, vilket i bland kan resultera, om jag är riktigt trött och väldigt sen, olikfärgade strumpor.....
Vad ska du ha på dig imorn?
Underbyxor, behå, tröja, byxor, strumpor, skor och jacka
Går du i skolan eller jobbar?
Både och

Kommentarer:

1 turmalin:

skriven

Hej! Intressanta svar! Kanske stjäl frågorna av dig vid ngt tillfälle;-)

2 "Konstanze":

skriven

turmalin: Ja gör det...så ska jag läsa.

Kommentera här: