En lustig detalj




En lustig detalj....
Jag ska tillsammans med en kamrat. MG. Skriva en pjäs om tillståndet på jorden där djävulen och Gud har ett krissamtal....Jag surfade runt lite nu på förmiddagen för att leta fakta, inspiration och uppslag. Jag hamnade så småningom på en sida som tydligen tillhörde en frikyrkoförsamling. De sista sju dagars heliga heter kyrkan eller något i den stilen. Sida upp och sida ner varnar skribenten för satan, och hur man skall undvika att hamna i dennes klor, han råder ungdomarna att be och under dessa böner ta hans ( skribenten) citat och förmaningar i åtanke...

Presidenten ( som det tydligen heter inom denna kyrka) bar efternamnet FAUST...

Någon mer som tänker som jag?

Nu skall jag i alla fall ta mig ner till havet för lite grill och kubb med en bunt okända människor. Sedan skall jag rasta kajaken för första gånge i vår. Och veva på armarna. Tillsammans med Mr M. Som jag inte kan sluta att umgås med fast man kanske borde. För hjärtats skull.

Kommentarer:

1 kyrksyster:

skriven

Det låter som om du stött på mormoner. Det är inte en kristen frikyrka utan en örelse skapad i USA på 1800-talet av en man som fick en uppenbarelse om att Jesus varit i USA... och att han lämnat en bok "Mormons bok" efter sig där...

2 turmalin:

skriven

Hur är Mr M?
Hur verkar pjäsen bli?

3 "Konstanze":

skriven

Kyrksyster: Jag har ingen aning om vart jag hamnade. Men jag tyckte det var kul att killen hette Faust i efternamn.

Turmalin: Mr M är en lååång historia inkluderat krossat hjärta. Pjäsen existerar än så länge bara på 3 A4 sidor

Kommentera här: