Ledsen

Det var som sagt inte bara ros i dag på uppföljningssamtalet. Utan ris med. och det bara efter tre veckor. Det är inte kul att höra. Jag har jobbat på samma sätt som på mitt förra ställe. Där alla var kreativa till tusen. Disskusioner var alltid uppe. Tex om vilken mat vi har och om vad vi ska göra inte göra med barnen. Att vi möblerade titt som tätt var inget märkvärdigt. Man lämnade stället på eftermiddagen och på morgonen därefter kunde möbleringen på avdelningen se annorlunda ut.

Kollegan kunde då förklara bakgrunden till varför hon möblerat och vad som var tanken.

Det var kul och intressant och i bland såg det tokigt ut men efter en förmiddag hade man vant sig...till nästa gång.

Således har jag på det nya jobbet möblerat om rätt kraftigt för att få det mer funktionellt. Jag har frågat efter väl förättat verk om det den nya ordningen varit ok, och om int erbjudit mig att möblera tillbaka.
Det har varit ok....haar jag trott.


Men på mötet i dag har det "kommit signaler" från ngn i personalen om att jag haft en nedlåtande attityd.
och att jag gått för fort fram....

Det verkar som om de känner sig kränkta och att de tror att jag inte tycker att det duger det som de gjort innan i höstas. ( De öppnade stället då) Och så kommer jag då som är van vid högt i tak, öppna kort, rak kommunikation och kreativitet till max...

Och en gång vet jag med mig att jag kan ha låtit nedlåtande...eller det kan ha uppfattats som det av känsliga varelser.....det var vid ett mellanmål då det serverades äpplekräm och vitt formfranskabröd. Eller om det vid det tillfället bara var vitt formfranskabröd och mjölk. Jag tyckte inte att det var något vidare bra mellanmål och det sa jag också.

Men jag sade också att jag tyckte att det var tokigt att få höra detta denna vägen. Genom cheferna. Om peronen i fråga, vem det nu var, hade sagt de direkt till mig så skulle jag ju haft en chans att be om uräkt direkt och ändra mig.  Då skylldes det på att det var ett ungt arbetslag/unga....

*Suck* Ni som känner mig, vad ska jag göra. Ska jag hålla mer käften i allmänhet?

Jag vill tillbaka till mitt gamla ställe......

Kommentera här: