Jag vill inte va kvar


En tanke har formats i mitt huvud, jag trivs inte ett dugg på min förskola där jag är nu. Även om det är en kulturförkola, så trivs jag inte alls. Helst vill jag tillbaka till Stallmästaren, men då det verkar vara en omöjlighet så har jag börjat tänka och klura. Där jag är nu så har jag tre tusen mer i lön än vad jag hade på Stallmästaren, men vad man får i lönekuvertet är ju faktiskt inte allt.

Så jag vill byta arbete. Jag vill jobba på en Reggio Emilia förskola igen. Jag ansökte till en valideringsutb så ag kan arbeta och studera samtidigt och efter x antal år är jag en förskolelärare i stället för barnskötare. Tyvärr stöp denna tanke i dag. Jag var inte behörig, trots 120 högskolepoäng tidigare stöp det på att jag inte hade engelska B, salrvigt av mig att inte kolla upp, men eftersom jag läst tidigare på högskolan och universitetet var detta inget jag tänkte på.

Men å andra sidan, kursen ställdes ändå in...

Så jag skall söka till Malmö Högskola till våren i stället, men även där behöver man engelska B, och komvuxs ansökningstid är ute...återstår alltså kanske folkuniversitetet.

Jag är usel, usel i Engelska, men det får gå, på något sätt

I alla fall, jag har sökt en tjänst på en annan förskola i Malmö som har reggio Emilia som arbetssätt, men jag har inget sagt till chefen än....

Kommentarer:

1 Marika:

skriven

Hej! Vill gärna träffa dig, det var så länge sen...du är aldrig på msn längre?

2 Konstanze:

skriven

Marika: Jodå. det är jag ofta.Men vi har nog lyckats gå om varandra i cyberspace...Jag kikar i alla fall förbi en stund och säger Hej.

3 turmalin:

skriven

Hoppas du får nytt jobb snart!!

Kommentera här: