En dag på stan

image226
 (Hösten är vacker. Bild tagen med min dyra fina nya leksak, som ännu är bankens ;)


I dag knallade jag ensam ner på stan där jag travande runt ett bra tag. Det var tydligen matchdag. För det var en massa tungt utrustad polis och en massa alfahannar från Göteborg som väsnades mer än grottmänniskor. Jäklar vilka testorenvrål som ljöd öer stan. Fulla och ivrigt förväntansfulla var dessa gossar. Det var nästan lite otäckt. Smockan hängde mindre i luften men den fanns där ändå.. Man visste liksom inte vad som skulle hända. En lååångsökt tankte for genom huvudet, var det så här Hitlers förkämpar rog runt på stan och vrålade och slog ner folk...tanken är långsökt jag vet, och det går inte att jämföra Göteborg supportrar med SS-marscher...men ändå...känslan att inte veta vad som skall hända, testorenfyllda unga män som vill slåss....

Dock hittade jag en god nyhet


En annan god nyhet..
DEN har äntligen kommit efter ETT års väntan. Yamaha Giggle!!!!
http://www.yamaha-motor.se/produkter/mopeder/50cc/giggle.jsp

Midnight Black (SMX)

Nästa helg är den min!!! (Om den inte blir slutåld förståss)

Kommentarer:

1 Lokesson:

skriven

Din tanke är nog inte så långsökt ändå.
Nej, jag ska inte jämföra supportrarna med nazister, men de bakomliggande krafterna är ruggigt lika.
Ibland släpps krafterna loss....

2 P:

skriven

Nänänä,nästa helg HÄNGER du på låset och får den första lilla moppehojjen,så är det bara =) Tack förresten för peppningen jag fått mellan varven från dig.All peppning överhuvudtaget har behövts.Tack!

3 elinleticia:

skriven

Skynda dig! Du måste ju få den nu när du har längtat så!

4 Konstanze:

skriven

Ja, nu måste jag få den. och då kanske jag kommer till er mopedledes någongång

5 Stefan:

skriven

Kör försiktigt så det inte blir gråt å tandagnisslan ...

6 Konstanze:

skriven

Stefan: Jadå, jag skall köra så försiktigt, lärde mig läxan när jag som 18 åring provade lillebrors moped och inte ville lyssna på den yngre broderns förklaringar om hur man körde moped. Det hela slutade med att jag körde fr snabbt i en sväng och flög över styret efter att ha närstuderat en buske med hela mopeden. Så det är med en viss nervositet och fjärilar i magen jag kommer att sätta mig bakom styret. Helst utan några människor alls omkring mig. Till en början. Jag har en liten fight att vinna där och det gör den bäst i ensamhet.

Kommentera här: