Pressens domstolshyenor




Fick tag på en Aftonbladet och tittade lite i den. Bland annat i Sportdelen. Bara för att framsidan var så fruktansvärt elak,
Jag förstår mig inte riktigt på dessa sportnissar. Domen mot Carolinas insats är något av det mest oempatiska jag läst.
Meningar som " Hon är ingen världstjärna längre" Klûft är inget föredöme. Föredömen vinner" "Det gör mig ont att se att hon förvandlats till en medelmåtta"

Nej det gick inte så bra för Carolina denna gången. Inte så bra som vi är vana vid. Och vanor har en tendens att bli gnälliga i fall de uteblir.
Lasse Arnell skriver i en krönika att Satsningen är så urbota dum att den får mig att må illa.

Stackars Lasse som mår illa av sådana saker säger jag. Jag blir illamående av Lasses sätt att klanka på en annan männsika.

7 sidor ägnas åt det sk fiaskot.

Stackars Carolina, Men folk har tydligen glömt bort att Carolina tävlar i det hon tycker är kul. Och tycker hon nu att tresteg är kul så skall hon fortsätta med det. Hur mkt Lasse än mår illa av det.

Bortskämdhet på andras bekostnad är en bedrövlig syn. Långt mkt "bedrövligare" än de resultat Carolina åstadkom under OS.
Och om jag inte missminner mig så är det här med specialsatsningen från hennes sida rätt ny. Typ 5 månader. Det var kanske för kort tid för att få in den rätta snitsen.

Men vad vet jag...jag är ju bara en kulturnörd.

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Ja, du är kanske bara en kulturnörd. Men du har rätt.

Tycker i alla fall jag.



2 Svägerskan:

skriven

Fy fan vad rätt du har i det du skriver!

Du skulle kanske satsa på att bli sportjournalist i stället, det skulle jag vilja läsa!

3 Anonym:

skriven

Fy fan vad rätt du har i det du skriver!

Du skulle kanske satsa på att bli sportjournalist i stället, det skulle jag vilja läsa!

Kommentera här: