Herr M och annat

image278
I morgon skall jag till en musikskola i mellandelen av den södra delen av Sverige. Herr M jobbar där som trumlärare och sedan ett halvår tillbaka även som teaterlärare. Jag har fått agera mentalt bollplank, komma med förslag på idéer och diskutera tankar han har. Nu skall Herr M bli pappa. (Suckar lite granna) och snälldum som jag är (jag ha rju ändå kännt snubben x antal år så låtsas som inget kan man inte) så har jag sytt en waldorfdocka till det barn som komma skall.

I går skulle jag åkt till Lund för att recensera Färden till vilda västern. Över en timme innan begav jag mig hemifrån. Det syntes inte innefrån men när jag kom ut...jäklar i min låda så halt det var. Hela Malmö var belagt med en tunn hinna av is på gator, trottoarer och torg. Så bussen kom inte, och nästa buss var sen så jag missade det första tåget 15:08 (förest skulle börja 16:00) och nästa skulle gå 15:21 och eftersom det tar ca en kvart med tåget så tänkte jag att det var lugnt. Men när tåget fortfarande inte rört sig 15:43 så steg jag av tåget.

Det var tydligen också strömavbrott i Lund och delvis Malmö så jag vet faktiskt inte ens om det var någon förställning. Det gick inte att komma fram på telefonen på teaatern. Den gav felsignal.

Får göra ett nytt försök.

Kommentera här: