Kvällstidning eller mat på bordet?

Jag har tagit ett beslut i dag. Det kostar mig 2400:-/år. Eller 200:- i månaden. Jag tjänar inte speciellt bra, men 200 spänn i månanden kan avgöra om en annan människa på denna jord får gå i skolan, äta mat, dricka rent vatten. Saker som vi tar som självklara. 200 kr i månaden innebär att i stället för att köpa kvällstidningar flera gånger i veckan. ( Vilka jag ändå kan läsa på nätet) så kan en annan liten människa få kläder, och gå till doktorn.

Det går liksom ingen nöd på mig att låta bli att köpa en tidningsblaska.

http://www.sos-barnbyar.com/blifadder/


Jag har blivit fadder åt ett barn.

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven



Du har ett hjärta av guld. Jag ska titta på det där, jag också.

2 Kupka:

skriven

Ja, det har du verkligen, ett hjärta av guld. Kramar!

3 Konstanze:

skriven

Kupka och Thomas: Det har ni också

Kommentera här: