Att minnas eller inte minnas det är frågan.

None


I kväll gäller det. I kväll skall vi dra igenom texten till fröken Julie för första gången sedan sista föreställningen. I slutet av sommaren skall vi ju representera Sverige vid en teaterfestival. Det skall bli intressant att se hur mkt man kommer i håg.
Jag kommer i alla fall i håg min första replik:
- Jaså, så han är här nu.
Och så kommer jag i håg den sista_
.- Nu går jag emellertid...ensam?...och på vägen skall jag säga till stallmästaren att han inte skall lämna ut några hästar i fall någon skulle vilja resa innan greven kommer hem. Adjö.

Sådär ja...sen är det bara mitten kvar.

Det är nog värre för C och M som babblar en jäkla massa i pjäsen

Kommentarer:

1 turmalin:

skriven

Texten är kanske ett bekymmer ibland, men jag tror kyssen går lätt att minnas:-)

2 Konstanze:

skriven

Turmalin: Texten var kvar. Kyssen var över på en bråkdel av en sekund... Sen kom Fröken J in. Det är tur att man får spela teater i bland så man får pussa på folk.

Kommentera här: