Jag tror, jag tror....eh..på sommaren...





Jag älskar sommaren. Men på dessa breddgrader finns det alltid en viss risk att bli snuvad på den. ( Heter det snuvad?)
Den perfekta sommaren för mig är när det är varmt-varmt och soligt. Så att man kan bada mkt och sola. Och bara njuta, ta det lugnt. Och bara vara. De värsta somrarna är när det är blåsigt, runt 15 grader, mulet och regn i evigheter. Dessa somrar är tråkiga. Jag tycker om att vara utomhus på sommaren, OM det är fint väder. regn och 13 + grader gör mig dyster till sinnes. Just nu är vädret abivalent där ute. Det är inte helt jättekallt,  men det är inte såpass varmt att man kan gå i shorts och linne utan att frysa. Det lyser en sol, men det är inte helt varm och den skyms av moln. Och det blåser kallt. Så såg det ut förra veckan och så ser det ut som det kommer att bli i alla fall minst en vecka till.

Nyss åskade det och blixtrade till. En gång. Det är trist. Till sommaren höjdpunkter hör rejäla åskväder. En sommar utan rejält dunder och brak är som en vinter helt utan snö.

Kommentera här: