Skådat hittills detta år på tiljorna tillhörande Tant Thalia





Ca 42 föreställningar blev det år 2007. Vad kommer det att bli 2008. Det återstår att se. Men hittills har jag skådat in dessa

Januari:
Färden till Vilda Västern - halvårets enda femma. 4½ timmes utsökt berättande och omhändertagande.

Song of a sorrow heart - Intensivt själaberättande av en vän och bekant.

Februari:
Salome - opera. Britney Spears gör sig påmind på ngt märkligt vis.
I see dead people- Operaperformence blev komsi komsa, mördaropera blev rätt kul
Bortbytingen- Lotten Roos är en ljuvlig aktris- Moomsarna är charmiga.
Tarzan i djungeln- Teater Weimar kan oftast mkt bra, denna gång blev det inte mkt bra, men bra.
Romarriket- Gillar man att folk plockar fram petternickas och runkar samtidgt som ngn skär sig blodig på armarna så..
Ringaren i Notre dame- Jag gillar faktiskt INTE musikaler, men för Dan Kadells ringaren smälte jag.
Borta bra- Invandrartjej skriver pjäs om svenskar det blir väldigt kul. Och bra.

Mars:
Jenny från Hörby- Ja, jo, visst, ok...
Rock me Amadeus- Nej
Det sista ni hör från mig- Minns faktiskt inte så mkt av föreställningen, den tilltalade mig inte så mkt.
Stormen- Magnus Schmitz kan man något annat än att älska den killen?
La sonnambula- Vacker för ögat, men urtrist dessutom häöll jag på att dö av parfymattack från damen från vänster

April
Jag äger Malmö - Ok. Jäkligt jobbig recension att skriva.
Britney is dead...- Teatr Weimar tar över rodret som Malmös intressantaste teater
Dödsdansen- vad tusan höll karln på med på scenen, varför lät han så konstigt

Maj
Ett drömspel- Heja Teater Insite!!!
Silverfisken- Bra men inte färdig
Häxjakten- ok.

Juni
Dödsdansen ( Skillinge Teater) Ej sett än
Figaros Bröllop -ej sett än

Summa sedda föreställningar Januari- Juni - 21 stycken.

Kommentarer:

1 camilla:

skriven

Alltså shiit! :O

Kolla in min blogg om killen som ser precis ut som Britney. Läskigt :O ?? Ha en fin kväll :)

Kommentera här: