Jag är inte så bra människa alltid.

Man vill ju vara en människa som är duktig, omtyckt och har lätt att ta allt och alla. Som tar plats men inte för mycket. Som är intiativsrik men som inte kör över. Det där är en balansgång som är svår att klara av. Jag fixar den tydligen inte.
Jag är inte speciellt omtyckt på jobbet. Och pratar jag med en s¨å stannar det inte där. Utan sprids vidare. Meningen är inte att prata bakom ryggen på folk. Men kontentan blir ju så. Jag måste lära mig att hålla käften och inte vara så konflikträdd.

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Ja, man vill vara den människan. Men mycket hänger på de människor man arbetar med också. Funkar inte samarbetet är det ju aldrig bara den enes fel. Så lägg inte så mycket skuld på dig själv, utan ta till dig de av oss uppriktiga ord om att du är hyvens, bra och en unik personlighet.

Kommentera här: