Hur jäkla kul?

Att jag inte är omtyckt på jobbet det råder det ingen tvekan om. I det närmaste utfryst. Den enda som gillar mig är hon jag arbetar med. Och tack och lov att hon finns. Chefen kallade in mig på kontoret i dag för att prata. Och kolla av läget. Han frågade hur jag trivdes: Sådär sa jag. Jag har blivit någon form av irritationsmoment i huset. Så det spelar liksom ingen roll vad jag gör eller säger, folk irriterar sig ändå. "Du gör ju som du vill ändå"  är en kritik jag fått. Detta har jag verkligen tänkt på och rättat mig efter så att jag numera checkar av med folk innan jag gör något. I går var vi på bibblan jag och min kollega. Vi frågade alla tre övriga på vår sida om det var ok och vi fick ett ja. Ändå när vi kommer tillbaka så är folk sura för att vi gick i väg. I dag försvann plötsligt min gamla kollega, hin som ogillar mig mest tror jag, med sina barn utan att ens tala om att hon gick sin väg. Varför gäller regler bara vissa. I dag skulle vi lite senare gå iväg två avd, vi frågade först min gamla kollega om det var ok. Och hon svarar: Varför frågar ni mig? Ni gör som ni vill.

Ena stunden blir jag utskälld för att inte gå på rast i tid och att jag borde tänka själv då jag varit där ett år, andra stunden blir jag ifrågasatt då jag tar ett intiativ till att ta mellanmålet då det är smidigare att jag gör det än att en vikarie som aldrig gjort det gör det,

Chefen frågade mig i dag om jag sökt andra jobb. Jag svarade ja men att jag inet fått något svar. han önskade mig lycka till att hitta ett annat jobb.

Hur jäkla kul känns det?

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Jag håller tummarna för dig. Du är värd så mycket bättre än en sådan skitsituation. Vad jag tycker om en chef som gör så, det lämpar sig inte för skrift.

2 Sandra:

skriven

Jag börjar tycka allvarligt illa om din arbetsplats. Det låter som ett skämt! Vuxna människor. Och vad är det för bajshög till chef? Högsta hönset har trots allt makt att förändra situationen för sina anställda i stället önskar människan dig lycka till med att hitta en annan arbetsplats!? Jag hoppas innerligt att du får ett annat jobb snart. Men alla bort få sig en rak höger var verkar det som!

3 kupka:

skriven

Det verkar som om det samlats en hög rötägg på samma ställe, eller så är det så att någon har tillåtits besmitta sin omgivning med surhet. Chefen verkar inte vara någon bra chef, eftersom han inte kan ta tag i situationen. Håller tummarna för att du hittar ett annat jobb snart.

4 Konstanze:

skriven

Thomas, Sandra och Kupka: tack för era ord. Kan behöva höra sådant nu. Då självkänslan är i botten. Och man börjar tro på fullaste allvar att det är ngt allvarligt fel med en.

5 turmalinen:

skriven

Vilken jävla chef du har.

6 Leffe:

skriven

Tills du ordnat upp din jobbsituation är det väl bäst att fokusera så mycket som möjligt på det som är kul här i livet. Det jag känner till om dig är din teater och ditt fotograferande. Härliga intressen! Klarar du av att hålla jobbet borta från dina tankar när du jobbar med teatern eller fotandet?

För min egen del har jag fått lära mig medveten närvaro framförallt när jag håller på med yoga. I mitt stressiga jobb skulle jag lätt haverera om jag inte lärde mig styra min uppmärksamhet så att inte jobbet tränger sig in i alla kroppens porer.

Men vad jag förstår är du rätt duktig på att ha kul utanför jobbet! Eller?

7 Konstanze:

skriven

Leffe: Ja, när jag fotar eller spelar teater kan jag focusera på det. Absolut. Det är sen, efteråt som tankarna kommer tillbaka till jobbet. Jag hoppas snart hitta en bra förskola med bra personal.

Kommentera här: