Spöke eller disträhet

Den fanns inte någonstans. Hur jag än letade. Vände ut och in på jackan och tömde väskan på innehåll både en och två och tre gånger. Borta är den. Plånboken. Om det nu är Lilla Teaternspöket som har något ouppklarat med mig eller min vanliga förmåga att lägga saker utan att tänka på var jag lägger saker det vet jag inte. bortblåst är i alla fall plånkan. Jobbigt värre med helg och allt. Men allt är givetvis spärrat kanske jag skall tillägga. Det gjorde jag så fort jag upptäckte att den fått ben,.

Kommentarer:

1 kupka:

skriven

Du kanske råkat ut för en fick-tjuv? Eller blev du av med den när du var på teatern? Den kanske hade blivit stulen på vägen dig? Man vill ju inte tro att någon på teatern stjäl från teaterkompisar.

2 Konstanze:

skriven

Kupka: Ingen aning. Jag var ensam på teatern fram till 19:30 med stängd glasdörr. Så jag tror ingen på teatern har stulit den. Det var ju bara mina vänner där. Den kanske har blivit stulen på Seven Eleven, eller har ramlat ur fickan på vägen dit. Ny jacka du vet, då har man inte koll på hur fickorna funkar. Eller så är det vårt kära teaterspöke som spelar mig ett spratt

3 turmalin:

skriven

Ingen plånbok, inte kul !!

Kommentera här: