Beltran- den kränkte

Huruvida Mr Beltran är skyldig till våldtäkt eller inte, därom har di lärde tvistat mycket länge. Våldtäkt eller Övergrepp. Sak samma. Mr Beltran har i alla fall ett finger med i spelet. Skyldig är han. I hans sinne, hans uppblåsta ego, så har han absolut inte begått ett övergrepp/våldtäkt. Han tycker verkligen detta. Till hundra procent. han är ju oerhört populär bland flickorna. Han kan ju få vem som helst. Han är ju den stora stjärnan. Casanovan. Charmören.

Jag tror att det är Mr Beltran som i sitt egenkära tillstånd vare sig hört eller sett de signaler Barnflickan sänt ut, att hon inte ville, att hon tyckte att det räckte, att hon tyckte att det började bli obehagligt.

I Mr Beltrans värld har de pussats lite, och legat sked. I Beltrans värld ville barnflickan det.

Klart att killen är förbaskad. Han har ju bara gjort det flickan ville. Masserat och vänslats lite.

Det jag tycker är tragiskt är all det massmediala frosseri pressen ägnat sig åt. Tito kollapsar. Tito svär. Tito hotar. Tito är förorättad. ( Klart att han är, han har ju inte gjort något) Tito smiter. Tito skäller.
Det jag tycker är trist är att vi nu skall tycka synd om Tito och hans fru. De håller presskonferans och talar om hur jävla synd det är om dom. Stackars Tito som vill vara snyggt klädd. Han får inte använda sin kostym i häktet. ( Bilden ter sig rätt lustig. Tänk er 100 fångar i anstaltens joggingdresser och så Tito mitt i bland dem, med en kostym från Italien med omsorgsfulla pressveck. Han kommer att få så mkt stryk. Så det är nog bäst att han låter kostymen vara)

Jag kan faktiskt inte tycka synd om Tito och hans fru. De har uppfört sig illa redan från början. Hade de uppträtt en aningen mer sansat än vad de har gjort hittills kanske min förståelse för deras obekväma situation ( För även om Tito är skyldig så är det en uppenbar obekväm situation även för förövraren) Men som de skrävlat och skrikit och uppfört sig som ouppfostrade tonåringar med syskonkompex och syskonsvartsjuka så tänker man bara : Håll tyst och gå in på ditt rum tills du kan uppföra dig som normalt folk)

Och att det hela skulle vara en konspiriation mot Tito, ett led i att förstöra hans karriär. Det är bara skrattretande. Vem fan tror han att han är? Så stor är han inte. Inte ens Pavarotti hade sådana "konspiriationshot" mot sig. hade Tito varit en diktator, så kanske, jo då hade det varit möjligt att det skulle kunna röra sig om sådana teorier. Men Tito är en operasångare, en bra sådan. En duktig sådan. Inte den bästa jag hört. Men bra. Att Det hela skulle vara för att Tito är invandrare. Hrmpf. Nu känner JAG mig kränkt som INFÖDD svensk. ;)

Tito, att du blivit dömd beror inte på att du vare sig är invandrare, kort i rocken eller operasångare. Ditt ego har ställt till det för dig. Ditt temperament har ställt till det för dig. Är det något du skall skylla på är det dessa två ting.

Lär dig hantera din ilska och ditt hetlevrade sätt så kommer folk börja lyssna på dig. Skyll inte på att du är invandrare. Det är bara barnsligt. Och lyssna mer på din omgivning. Lyssna in. Känn av. Sakta ner och ta inte allt för givet. Då kommer du inte att hamna i sådana här fällor mer. Då kommer du och din vän mellan benen inte i trubbel.

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Håller med! Själv uttryckte jag det mer invecklat, men här är det precist och bra uttryckt.

2 Leffe:

skriven

Nu har jag skrattat gott åt dina formuleringar i din senaste kommentar till bloggen " En mardröm som är sann". Tack för detta kulturnörden. Skrattade åt att att du skriver att du vecklade in dig och därmed slutade. Men du skall veta att jag tycker du är så otroligt duktig på att svara dina läsare. Och det ligger så mycket klokskap i det du skriver om att när man tänker sig som så förträfflig så har man redan trillat dit i träsket för de självbelåtnas skara. Själv tycker jag att jag är både väldigt duktig på att tycka jag är en väldigt fin människa samtidigt som jag en kort stund senare kommer jag på att jag faktiskt varit ganska intolerant eller rent av dum och otålig gentemot någon annan. Men Mr Beltran känner jag mig verkligen inte igen mig hos. Inte ens denna kväll efter att några glas rött värmer mina blodådror. Förvisso tycker jag kvinnor är väldigt vackra och särdeles sensuella med sina blommande kroppar. Men att som Mr Beltran (enligt tidningsuppgifterna kring hans dom) smeka sonens övernattande kompis, en sexårig flicka, innanför trosorna, är ju att totalt vara utan medkänsla för denna unga flickas känslor. Tänkte han på konsekvenserna för flickan? Hennes liv och framtid? Jag bor i Kungsbacka och det måste vara i denna staden dessa övergrepp skett. För Mr Beltran bodde nämligen här då. Ja, jag känner faktiskt grannarna till Mr Beltran vid den tiden. De har berättat om hans aggressiva körstil med bilen! Och annan aggresivitet också för den delen från Mr Beltran. Jag har emellanåt mött någon slags konstigt överseende med framgångsrika människors mörkare sidor. Doris Lessing t ex lär ha försummat sina barn på ett fasansfullt sätt. För mig finns det inget försvar för sådant hur stor författare man än är. Eller som i Mr Beltrans fall, hur stor tenor han än är så är jag väldigt nöjd med att man dömer honom eftersom han befunnits sig skyldig till dessa grymma sexuella övergrepp.

3 Konstanze:

skriven

Leffe: Tycker att det tillhör vanlig artighet att svara på det mina läsare skriver. Det är roligare så. Både för mig och fär läsarna som bemödar sig att först läsa inläggen och dessutom svara på dem.

4 kupka:

skriven

Jag håller helt med dig Konstanze. Tito får stå till svars för vad han har gjort. Känd operasångare eller inte, indvandrare eller inte. Alla är väl lika inför lagen. Det är inte mer synd om honom än om andra som begått brott och blivit dömda. Han skulle ha tänkt sig för INNAN han gav sig på flickan. Nu är det gjort och då får han avtjäna sitt straff.

5 Anders:

skriven

Jag vet inte om ni läst det senaste om Tito att han håller på att lansera en ny och dyr egenproducerad massageolja i samband med rättegångarna?

I början av 2009 planerar han att den skall vara ute i butikerna.

Han har döpt produkten till; "Chilesås".

6 Fotograf:

skriven

Även om Tito är skyldig stör jag mig på domstolarna:

http://www.newsmill.se/artikel/2008/10/10/akte-han-dit-att-han-var-utlanning

Kommentera här: