Helgen går...

Hmm, i bland förstår man inte saker och ting. Som ni alla vet så är min arbetsplats inte den bästa på jorden. utan ganska långt ifrån. Styrelsen för arbetet har gjort en personalenkät. Och det visar sig att trivseln ligger långt under det den skall ligga på för att vara acceptabel. Ändå kan man läsa i ett protokoll att styrelsen beslutar att ta tag i drift och verksamhetsfrågor först innan man tar i det suraste äåpplet så att säga.
Detta är mig oförståeligt.
Men en sådan här stämmning har det varit i många år. Och de suraste citronerna sitter och bestämmer. Så på något annat vis kan det heller inte bli.

Jag söker jobb, och kommer så fort jag får ett anant, en fast anställning till hyfsad lön, att säga upp mig.
Men det vimlar inte av jobb kan man väl säga. Inte för barnskötare i alla fall. Men får jag ett jobb på en annan förskola, så kan jag validera mig till förskolelärare.

Nåja. Nu är det i alla fall fredag och jag har en hektiskt helg framför mig....Solen skiner, och jag har hett vatten i duschen igen.

Så här kommer min helg att se ut
Fredag: Titta på Roberto Zucco på Malmö Stadsteater tillsammans med I. ( Jag skall recensera föreställningen)
Lördag: Skriva recensionen över Fredagens föreställning, titta på världspremiären av Döden och Flickan på Malmö Opera tillsammans med E. ( Skall recensera denna också) Åka in till Lund och Lilla Teatern där det är kulturnatt och C fyller 50 så vi på teatern kommer att ge honom en videokamera.
Söndag: Skriva recensionen över Lördagens föreställning. Titta på C:s föreställning om David Isaak. ( Rent nöje, inga förpliktelser utan bara titta)

Rätt mkt alltså. Jag får nog ta och börja nu om jag skall hinna.

En vaaaaaarm dusch kanske att starta med...
Ahhhh!

Kommentarer:

1 Thomas:

skriven

Ha en riktigt trevlig helg!

Kommentera här: