Bach är Bach och gud vare den nådig som kan sjunga bach

Jag skulle vilja kunna sjunga. Men jag kan det inte. Tyvärr. När sedan små 14 åriga gossar sjunger så här bra och dessutom Bach. Det får mitt modershjärta ( fast några ungar har jag ju inte) att svämma över. Att sjunga skulle jag gärna vilja göra. Och våga. Men jag törs inte riktigt att ta steget till sånglektion. Det ligger nog rätt mkt prestige i det där. Att gå upp på scen och spela en roll. Inga problem. Att sjunga Blinka Lilla Stjärna när någon ber mig, och jag ser mig om efter närmsta nödutgång. Lyssna speciellt vid 3:28. Här har vi en gosse som snart kommer att lämna goss-alten bakom sig. Detta är månaden/Månaderna precis innan målbrottets entré. Tiden få goss-sopraner och altar står på sin absoluta höjd i sångkonsten. Denne kille blev sedemera både arkitekt och Bas-Baryton och undervisar i sång när han inte sjunger opera. och som sagt. bach är bach är bach

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

2 SpiritSings:

skriven

Underbar kille! Vad heter han?, du verkar insatt.



Jag ger lektioner... ;-)

3 Konstanze:

skriven

Stella: Rätt så insatt ärjag. Förutom att jag gillar byxroller. Så facineras jag av goss-sopraner och altar. Tycker att det är häftigt och modigt. Och vackert många gånger. Som i detta fallet. Denne kille heter Christian Immler och är runt 38 i dag. Han var solist i den världsberömda gosskören Tölzer Knabenchor. Denna video är från 1985 och han var som sagt 14 år då. Johannespassionen av J.S Bach.



Sånglektioner....ooouff...hrm...eh...gulp...svälj..pust...ja, när jag fattat mod. Och du öronproppar. :)

(Tror kanske att jag kan lära mig sjunga rent, för jag hör i alla fall när jag sjunger orent och om det är upp eller ner jag skall. Men att hitta med rösten. Det är svårt. Håller tonen relativt okej om jag sjunger tillsammans med ngn annan. Sjunger ja själv/ hålla stämma själv, då seglar jag i väg likt en segelbåt i medvind.

4 SpiritSings:

skriven

Medvind är bra! :-)

Jag har alltid öronproppar, överallt i väskan, fickan, plånboken, så det skall nog gå bra... ;-)

Kommentera här: